شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
نشست شورای سلامت خوزستان/ شریعتی: نخاله ‌های ساختمانی چهره شهر را زشت کرده است / شهردار اهواز: مناطقی که مرکز شیوع بیماری سالک است معرفی شوند/ رییس مرکز بهداشت خوزستان: نخاله های ساختمانی در شیوع بیماری سالک موثر است
غیزانیه یکی از بخش‌هایی است که بنده در حدود ۶ ماه که مسؤولیت استانداری را به عهده گرفتم جوابی برای مردم آن ندارم.
شوشان: استاندار خوزستان در جلسه شورای سلامت با بیان اینکه بخش غیزانیه 600 حلقه چاه نفت دارد اما از آب شرب سالم محروم است،  گفت:  غیزانیه یکی از بخش‌هایی است که بنده در حدود ۶ ماه که مسؤولیت استانداری را به عهده گرفتم جوابی برای مردم آن ندارم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه 150 کیلومتر راه روستایی در غیزانیه وجود دارد که آسفالت نشده است تاکید کرد: در غیزانیه کار موثری انجام نشده است که بتوان گفت اثر بخشی لازم را داشته باشد. البته اقداماتی در حال انجام و بخش عمده معضل مدارس کانکسی رفع شده است.

غلامرضا شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه شورای سلامت ، با اشاره به نخاله ‌های ساختمانی به عنوان کانون ‌های شیوع سالک در استان، بیان کرد: در بازدیدهای مکرری که به همراه شهرداری از برخی مناطق شهر اهواز انجام شد، متوجه شدیم دختری 19 ساله زخم درشتی روی صورت دارد که دلیل آن انتقال بیماری سالک از‌ همین آلودگی‌ها و نخاله‌های ساختمانی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گزارش های علمی نشان داده که زخم‌های ناشی از بیماری سالک تا آخر عمر روی صورت انسان باقی می‌ماند همه ما به عنوان مدیران این استان در قبال چنین مشکلاتی مسئول هستیم.
 
شریعتی با بیان اینکه نخاله ‌های ساختمانی چهره شهر را زشت کرده است، گفت: با توجه به اینکه نخاله‌های ساختمانی عامل انتقال بیماری‌ها از جمله سالک هستند، برای جمع‌آوری و ساماندهی نخاله‌ها 100 درصد باید طبق یک برنامه ریزی دقیق کارکنیم.

وی با اشاره به نیاز همکاری های بین بخشی در حل معضلات استان، تاکید کرد: با توجه به همکاری های بین بخشی که اخیرا صورت گرفته، متوجه شدیم که حل مشکل بیماری سالک در حداقل زمان با همکاری تمام دستگاه‌ها و ارگان های اجرایی در سطح استان ممکن است.

استاندار خوزستان افزود: طرحی جامع از طرف شهرداری و معاونت عمرانی اهواز با محوریت شهر اهواز و الگو گرفته از یک شهر موفق در داخل یا خارج برای حل مشکل انبوه نخاله های ساختمانی و بیماری سالک ارائه شود و لازم است پس از بررسی دقیق این طرح بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم شود و نتایج طرح به تمامی شهرستانها از جمله شوشتر و دشت آزادگان که درگیراین بیماری هستند ابلاغ شود. 

شریعتی در رابطه با نحوه برخورد با سگ‌های ولگرد به عنوان ناقل اصلی برخی بیماری‌ها و یکی از مشکلات مورد اعتراض مردم پیشنهاد کرد که کمیته‌ای متشکل از دادستانی ، شهرداری، مرکز بهداشت، امور کل اجتماعی و محیط‌ زیست تشکیل و درمورد اتلاف، عقیم‌سازی یا نگهداری سگ‌های ولگرد تصمیم‌گیری کنند و نتایج خود را به شورای سلامت در جلسه آینده ابلاغ کند.

شهردار اهواز : مناطقی که مرکز شیوع بیماری سالک است معرفی شود

در ادامه این نشست ، شهردار اهواز از انعقاد تفاهمنامه میان سازمان خدمات موتوری و آژانس جمع آوری نخاله ‌های ساختمانی خبر داد. 

وی با ابراز تاسف از اینکه کسانی که تعمیرات ساختمانی بدون مجوز انجام می‌دهند نخاله‌های ساختمانی خود را توسط وانت‌بار‌ها حمل و در نقاط مختلف تخلیه می‌کنند، تصریح کرد: وانت ‌بار‌ها هر جایی را خالی ببینند نخاله‌ها را در‌‌ همان جا خالی می‌کنند.

شهردار اهواز خطاب به رئیس مرکز بهداشت استان گفت: مناطقی که مرکز شیوع بیماری سالک است را معرفی کنید تا بر طبق اولویت نخاله‌های آن مناطق جمع‌آوری شود . 

سید خلف موسوی با بیان اینکه پارک شهروند که حاوی زباله های زیادی است خارج از محدوده خدمات شهری شهرداری بوده، عنوان کرد: پارک شهروند خارج از محدوده خدمات شهری است به همین دلیل زباله‌ها در آنجا ریخته می‌شود که مستلزم همکاری مرکز بهداشت استان در این زمینه است.

سید خلف موسوی با اشاره به لزوم اتلاف سگ‌های ولگرد در سطح شهر اهواز بیان کرد: در بودجه شهرداری اعتبار یا هزینه‌ای دراین رابطه دیده نشده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان:
نخاله های ساختمانی در شیوع بیماری سالک موثر است

رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه خوزستان در رتبه دوم شیوع سالک قرار دارد ، گفت: در شهرهایی نظیر هویزه، دشت آزادگان، شوش و شوشتر این بیماری شایع است. 

دکتر سلمان زاده با بیان اینکه زباله ها و نخاله های ساختمانی در شیوع بیماری سالک موثر است ، گفت: در برخی مناطق اهواز همچون مهدیس تخلیه زباله ها به وضوح دیده می شود و این زباله ها نزدیک منازل تخلیه می شوند!

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار