اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
استاندار خوزستان گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید طرح سیستم جمع آوری فاضلاب اهواز را به صورت کامل تهیه کند تا 100 درصد فاضلاب اهواز جمع آوری و دیگر وارد کارون نشود.

 غلامرضا شریعتی در جلسه اقتصاد مقاومتی که عصر امروز، 18 دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آبفاي اهواز سیستم جمع آوری فاضلاب این شهرستان را به صورت کامل تهیه نکرده است، به گونه ای که در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز تنها 60درصد از فاضلاب شهرستان را تصفیه می کند اما باید 40 درصد باقی مانده این طرح تا پایان سال تکمیل شود.

وی افزود: باید طرح سیستم جمع آوری فاضلاب به صورت کامل تهیه شود تا 100 درصد فاضلاب اهواز تصفیه شود و دیگر شاهد ورود فاضلاب به کارون نباشیم.

شریعتی با بیان اینکه فاضلاب تصفیه شده در دنیا برای صنعت و آبیاری فضای سبز استفاده می شود، عنوان کرد: از 36 میلیون متر مکعب آبی که از تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز بدست می آید، 20 میلیون متر مکعب را به صنعت و باقی مانده آن را باید یا برای کمربند سبز اهواز یا آبیاری فضای سبز شهری اهواز اختصاص داد.

وی با بیان اینکه شرکت آبفاي اهواز تا پایان سال باید 40 درصد باقی مانده طرح جمع آوری فاضلاب اهواز تکمیل کند، گفت: هدف اصلی ما ریخته نشدن فاضلاب شهر اهواز به کارون است و در این زمینه شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز باید همکاری لازم را داشته باشد و طرح سیستم جمع آوری فاضلاب را به صورت کامل در نظر بگیرد و تا پایان سال اجرایی کند.

شریعتی با اشاره به این نکته که احیای رودخانه کارون یکی از مهمترین اهداف ما است، ادامه داد: زنده نگاه داشتن و احیای این رود بستگی به جلوگیری از ورود فاضلاب به آن دارد و در این زمینه مشکل اصلی، فاضلابی است که به این رودخانه ریخته می شود و تاکنون برای برطرف شدن این مشکل اقدامی صورت نگرفته است.

برچسب ها: فاضلاب اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار