عدالت آن است كه هر چيزي در جاي خود قرار گيرد و مخصوصا در جايي كه عقب‌ماندگي وجود دارد امكانات به صورت عادلانه توزيع شود. سياست دولت ايجاب مي‌كند كارهاي مهمي انجام دهيم و در راستاي اين سياست محوري، سفرهاي استاني انجام شد. "> وزير كشور: تغيير تقسيمات كشوري در جهت عدالت است
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵

عدالت آن است كه هر چيزي در جاي خود قرار گيرد و مخصوصا در جايي كه عقب‌ماندگي وجود دارد امكانات به صورت عادلانه توزيع شود. سياست دولت ايجاب مي‌كند كارهاي مهمي انجام دهيم و در راستاي اين سياست محوري، سفرهاي استاني انجام شد.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، وزير كشور گفت: عدالت آن است كه هر چيزي در جاي خود قرار گيرد و مخصوصا در جايي كه عقب‌ماندگي وجود دارد امكانات به صورت عادلانه توزيع شود. سياست دولت ايجاب مي‌كند كارهاي مهمي انجام دهيم و در راستاي اين سياست محوري، سفرهاي استاني انجام شد.

مصطفي محمدنجار در مراسم جشن افتتاح شهرستان كارون كه امروز سه‌شنبه برگزار شد، اظهار كرد: انجام اين سفرها در ابتدا به نظر امكان‌پذير نبود زيرا هم از نظر امنيتي و هم ديگر مسايل، مشكلاتي در بر دارد ولي با اين وجود، چهار دوره سفر استاني انجام شد كه كار سنگيني بود و نتيجه آن مصوبات استاني است كه سند توسعه استان‌ها به شمار مي‌رود.

وي با بيان اين‌كه دولت تا ثانيه‌ آخر كار مي‌كند، افزود: بنا بر اين است كه همه مصوبات دولت احيا و به طور كامل انجام شود. در سفرهاي استاني سيره امام علي (ع)‌ عملياتي و اين امر مهم انجام شد.

محمدنجار با اشاره به طرح هدفمندي يارانه‌ها و توزيع عادلانه منابع، عنوان كرد: طرح هدفمندي يارانه‌ها فايده‌ها و آثار بسياري داشت. اگر اين طرح را اجرا نمي‌كرديم بايد بنزين را از خارج از كشور وارد مي‌كرديم.

وزير كشور ادامه داد:‌ توزيع سهام عدالت نيز از اقداماتي بوده است كه در راستاي شعار محوري عدالت انجام شد.

محمدنجار گفت: تغيير تقسيمات كشوري نيز كه از نيازهاي مردم است، انجام شده و بخشي نيز در حال انجام است.

وي ادامه داد: بايد سيستمي هوشمند در مناطق كشور وجود داشته باشد تا خود مردم كار خودشان را بچرخانند كه به اين منظور، در دولت يك استان و چندين شهرستان و شهر و بخش‌هاي بسياري ايجاد شد زيرا اجراي شعار محوري عدالت به توزيع عادلانه امكانات نياز دارد.

وزير كشور گفت: توزيع ساختار نيروي انساني و استفاده از امكانات قانوني كشور نيز همزمان با اين تقسيمات كشوري انجام مي‌شود.

محمدنجار عنوان كرد: خوزستان نسبت به استان‌هاي ديگر، 12 سال عقب‌ماندگي دارد و به دنبال اين هستيم كه در اين فرصت باقي‌مانده، شعار عدالت‌محوري و توسعه همه‌جانبه كشور را تحقق بخشيم.

وي بيان كرد: امروزه شاهد تحولي در منطقه شهرستان جديد كارون هستيم. اين منطقه در زمينه كشاورزي و شيلات و بخش‌هاي فرهنگي ظرفيت‌هاي بسياري دارد و اختصاص اعتبارات خوب براي رونق آن را نيز دنبال خواهيم كرد.

وزير كشور با بيان اين‌كه ساختار شهرستان جديد كارون به زودي ابلاغ خواهد شد و در گزينش نيروي انساني نيز نيروي بومي به كار گرفته مي‌شود، افزود: به مردم اين منطقه اهميت بسياري داده مي‌شود و اداراتي كه در اين منطقه تاسيس مي‌شوند با توسعه، فرصت‌هاي بسياري براي جوانان ايجاد خواهند كرد.

وي با تشكر از حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن، اظهار كرد:‌ اين راهپيمايي دشمن‌شكن بود و يك سال كار عملياتي رواني بر مردم را خنثي كرد. مردم ما نشان دادند كه بسيار هوشيارانه از نظام خود دفاع مي‌كنند و ارزش‌هاي ديني براي آنها از تحريم و اين حرف‌ها بسيار مهم‌تر است.

محمدنجار ادامه داد: اميدواريم اين حضور پرشور در انتخابات سال آينده نيز وجود داشته باشد. انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي شهر و روستاها همزمان انجام مي‌شود كه اجراي هر دو اين انتخابات مهم بر عهده وزارت كشور است و وظيفه ما است كه انتخاباتي پرشور با امانت‌داري راي مردم برگزار كنيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار