اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
 تازه‌ترین اثر علی نقی طاهری به نام 'شصت سال رادیو و تلویزیون خوزستان' به سفارش شبکه استانی سیمای خوزستان چاپ شد.

نویسنده این کتاب روز چهارشنبه در گفت و‌گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:این کتاب به تاریخچه سینما و تلویزیون در خوزستان می‌پردازد و به استقرار نخستین ایستگاه رادیویی در اهواز در سال1336 و تاسیس تلویزیون مرکز آبادان در سال 1338 تاکنون اشاره دارد.

وی با بیان این که 'شصت سال رادیو و تلویزیون خوزستان' در برگیرنده چهار بخش است، توضیح داد:بخش نخست این کتاب شامل صدا و سیمای مرکز خوزستان، بخش دوم شامل رادیو تلویزیون آبادان و بخش سوم رادیو دزفول است که در آن تاریخچه، تولیدات و تمامی هنرمندانی که طی این سال ها با این مجموعه کار کرده اند آورده شده است.

طاهری افزود: بخش چهارم این کتاب «خون نگاران دوربین به دست» نام دارد که به معرفی شهدای هنرمند این مجموعه می‌پردازد.

وی بیان کرد:بخش معرفی هنرمندان و دست اندرکاران رادیو و تلویزیون، آنها به دو بخش درون سازمانی یعنی افرادی که پرسنل سازمان بوده اند و برون سازمانی شامل افرادی که از بیرون از مجموعه، آثاری را برای صدا و سیما تولید کرده اند تقسیم شده‌اند و تولیدات آن‌ها نیزبه تفکیک بیان شده اند درواقع می‌توان گفتا این کتاب ادای دینی به مجموعه صدا و سیمای استان است.

این نویسنده با اشاره به تشریح جدیدترین پژوهش خود نیز، گفت:جدیدترین کتابم ' خوزستان از نگاه سینمای ایران ' است و همان گونه که از نامش برمی آید شامل حضور خوزستان در سینمای ایران چه از لحاظ ظاهر و لوکیشن و غیره و چه از لحاظ مضمونی که شامل نوع نگاه سینماگران به استان بوده است را شامل می شود این کتاب به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تهیه می شود.

علی نقی طاهری یکی از کارشناسان قدیمی سینمای خوزستان است که در این حوزه مشغول پژوهش است و تاکنون کتاب های '40سال سینمای خوزستان' و ' تاریخ نمایش فیلم در خوزستان' را گردآوری و چاپ کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار