اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
سید سلطان حسینی امین
رییس کميسيون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز
 
تصور کنید جامعه ای را که با زراعت بیگانه باشد و غذای خود را از دیگران تامین کند. چنین جامعه همواره و همیشه وابسته به دیگران و در هر حال شکننده و آسیب پذیر خواهد بود.

امروزه جوامعی که قادر به تامین حداکثر نیازهای غذایی خود باشند، از استقلال و اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند. کشاورزی یکی از اصیلترین مشاغل و فعالیتهای بشر از بدو خلقت تاکنون و راز بقاء و ماندگاری بشریت در گرو وجود کشاورزان زحمتکش است.

کشاورز شریفترین حرفه که غذا در آن خلاصه می شود را در اوج گمنامی انتخاب و بی منت به انسانها تقدیم می کند. کشاورز با تحمل سختیهای طاقت فرسا به انتظار برداشت محصول می نشیند و آنگاه که محصول به بار می نشیند آن را به طبقه مصرف کنندگان تقدیم می نماید که معنای این فرایند چیزی جز ایثار نیست.

بر همین اساس کشاورزان را می توان به قهرمانان بی ادعا و پنهان وطن تشبیه کرد. قهرمانانی که نقش اول را در اقتصاد ملی و امنیت غذایی کشور ایفا می کنند و شایسته همه نوع مساعدت، تقدیر و احترامند.

کشاورزان در حقیقت تلاشگران عرصه تولید و ضامنان راستین خودکفایی کشور هستند و باید به بهترین شکل ممکن حمایت شوند. تسهیلات بانکی، بیمه، تامین نهاده های کشاورزی، توسعه آموزش، تجاری کردن محصولات کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، کاهش هزینه های تولید، وارد کردن تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و ... جزء دغدغه های جدی کشاورزان هستند که دولت برای جلوگیری از فشار هر چه بیشتر به کشاورزان باید با برنامه ریزی به کمک کشاورزان بشتابد و سامان بخش وضعیت آنها باشد.

با این توضیحات مختصر، به مسئولان امر پیشنهاد می کنم، روز کشاورز را با عنوان قهرمانان پنهان وطن مزین نمایند که چنین عنوانی نیز برای کشاورزان ناچیز و کم است.

واقعا خوزستان مالامال از قهرمانان پنهان زیادی است که در تولید محصولات استراتژیک رکورد شکن هستند و شایسته تقدیرها و مساعدتهای ویژه باید باشند. کشاورزان قهرمانان بی ادعا و پنهان ما هستند و باید به جایگاه لایق خود دست بیابند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار