اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
خطیب نماز جمعه اهواز: آیت الله هاشمی با وجود شکنجه فراوان در رژیم طاغوت بر اعتقادات خود پایبند ماند
در این سال شاه در تاریخ ۲۶ دی ماه فرار کرد که به دنبال آن مردم اهواز به خیابان‌ها ریختند و شکر به جای‌ آوردند...

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به حادثه چهارشنبه سیاه اهواز در روز ۲۷ دی ماه سال ۵۷ و لزوم مطرح شدن آن در سطح کشور، گفت: در این سال شاه در تاریخ ۲۶ دی ماه فرار کرد که به دنبال آن مردم اهواز به خیابان‌ها ریختند و شکر به جای‌ آوردند و علمای اهواز مردم را برای حضور در سخنرانی به حسینیه اعظم دعوت کردند اما از آن جا که عناصر رژیم شاه همچنان حضور داشتند، تعداد زیادی از مردم را در این روز به رگبار بستند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۴ دی ماه) ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: نزدیکی به گناه انسان را در معرض سقوط قرار می‌دهد. چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه و اختلاف از توصیه‌های قرآن کریم است. سعی کنیم با هم متحد باشیم و از اختلافات بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه یکی از اسباب تقوی یادآوری مرگ است، اظهار کرد: این موضوع به ما کمک می‌کند. از ویژگی‌های مؤمن آن است که از مرگ نمی ترسد چون مشیت خدا است و آن را انتقال از خانه ای به خانه دیگر می‌داند. از این رو باید خود را برای مرگ آماده سازیم و کارها و اخلاق و رفتار خود را اصلاح کرده و خود را برای دیدار با خدا آماده کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان در دوران انقلاب اسلامی، پیش از آن و دوران دفاع مقدس مبارزات طاقت فرسا و جانکاهی داشتند و در دوران جوانی خود را در سختی شکنجه و تبعید و تحت مراقبت گذراندند، اما به راهی که معتقد بود؛ یعنی جهاد در راه خدا و مبارزه با دیکتاتوری که می‌خواست سیاست آمریکا و اسرائیل را به کشور ما دیکته کند، ادامه داد و سختی‌ها مانع او نمی‌شد، چون مبارزه را به تبعیت از حضرت امام خمینی(ره)، بر خود واجب می‌دانستند.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خوزستان به دستور امام راحل گفت: امام پیش از پیروزی انقلاب دستور دادند هیاتی برای تأمین نیاز داخل به نفت، به خوزستان بیاید. در آن زمان کارکنان شرکت نفت اعتصاب کرده و نفت تولید نمی‌شد. قرار بود این هیات از اعتصابیون بخواهند که به اندازه نیاز داخل کشور نفت تولید کنند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور مردم سخنرانی کرد و در معرفی شخصیت امام، حق مطلب را ادا کرد و از جنایات رژیم پهلوی افشاگری کرد، به گونه‌ای که مردم متاثر شدند. آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به مردم خوزستان علاقه مند بود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: در ۲۴ دی سال ۵۸ آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب به حکم امام راحل به عنوان امام جمعه تهران منصوب شدند و این گوهر بسیار ارزشمند ایشان بود که سبب شد امام(ره) ایشان را به عنوان امام جمعه تهران انتخاب کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به حادثه چهارشنبه سیاه اهواز در روز ۲۷ دی ماه سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: حادثه چهارشنبه سیاه اهواز باید در سطح کشور مطرح شود. در این سال شاه در تاریخ ۲۶ دی ماه فرار کرد که به دنبال آن مردم اهواز به خیابان‌ها ریختند و شکر به جای‌ آوردند. علمای اهواز ۲۷ دی مردم را برای حضور در سخنرانی به حسینیه اعظم دعوت کردند اما از آن جا که عناصر رژیم شاه همچنان حضور داشتند تعدادی زیادی از مردم را در این روز به رگبار بستند. حادثه چهارشنبه سیاه اهواز در تاریخ انقلاب جمهوری اسلامی ایران روز مهم و اثرگذاری بود و امیدواریم این روز مهم در سطح کشور مطرح شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار