اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
 امام جمعه شهر چمران با بیان اینکه تاریخ انقلاب بی‌نام هاشمی رفسنجانی تاریخی ناقص خواهد بود، گفت: مردم در تشییع مرد انقلاب، انقلابی عمل کردند.

به گزارش فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: ارتحال ناگهانی عالم مجاهد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری که دوست و برادری را از دست دادند و همچنین به خانواده آن مرحوم و تمام ملت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

وی با تقدیر از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: در حقیقت مردم انقلابی در تشییع مرد انقلاب، انقلابی عمل کردند. تشییع میلیونی پیکر آن مرحوم نشان وفاداری ملت به آرمان‌های انقلاب بود و سیلی محکمی به بدخواهان این نظام و انقلاب زد.

خطیب جمعه شهر چمران ادامه داد: تاریخ انقلاب بی‌نام هاشمی تاریخی ناقص خواهد بود. شخصیتی که برای ایجاد و برقراری و تثبیت انقلاب زحمات طاقت‌فرسا و مشقت‌های فراوانی کشید. آیت‌الله هاشمی به اندازه عمر انقلاب به انقلاب خدمت کرد و مادامی که انقلاب زنده است نام او نیز زنده خواهد ماند.

هاشمی تبیین کرد: بهترین میراث ماندگار ایشان انقلاب اسلامی و تبعیت از ولی فقیه است. ایشان با وجود اختلاف اجتهادی بین خود و رهبری، اما خود را رهرو رهبری و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را رهبر و حجت خود می‌دانست و تا آخرین لحظات عمر بر این عهد ماند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سالروز فرار شاه در 26 دی ماه سال 57، اشاره کرد و گفت:  فرار ذلت‌بار شاه نتیجه پشت کردن به ملت و اعتماد به استکبار بود.

امام جمعه شهر چمران همچنین با گرامیداشت 27 دی‌ماه سالروز شهادت مراد رهبر معظم انقلاب شهید نواب صفوی، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری درد نواب اسلام و حاکمیت اسلام بود. عوامل تشکیل فداییان اسلام عوامل دینی، فرهنگی و اجتماعی بود.

هاشمی ادامه داد: در آن شرایط که بی‌حجابی‌ها، مشروب‌خواری‌ها، بی‌بند و باری‌ها و حاکمیت رژیم شاهنشاهی چیزی از اسلام نگذاشته بود، سید مجتبی تهرانی معروف به نواب صفوی و عده‌ای از روحانیون و متدینان به اذن فقها و از جمله ابوالحسن اصفهانی مبارزه مسلحانه خود را آغاز کرده و توانستند پایه‌های حکومت پهلوی را متزلزل سازند.

وی در ادامه با گرامیداشت 29 دی ماه روز غزه، دفاع از غزه و فلسطین را یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: این روز یادآور مقاومت ملتی است مقاوم که با اراده و عزم و توکل بر خدا با دستان خالی توانست صهیونیسم جهانی را خوار و ذلیل کند.

خطیب جمعه شهر چمران در فراز پایانی خطبه‌ها گفت: دادگاه آمریکایی به خاطر کشته شدن یک کودک آمریکایی، اسرائیلی در سال 2014 در عملیات یک فلسطینی در قدس اشغالی، ایران و سوریه را به دلیل حمایت از حماس به پرداخت نزدیک به 200 میلیون دلار محکوم کرده است.

هاشمی متذکر شد: استکبار بداند با این موضع‌گیری‌ها ایران دست از حمایت از فلسطین برنخواهد داشت و تا آزادی فلسطین و غزه حمایت جدی از آن را یک تکلیف دینی و از آرمان‌های اصلی خود می‌داند.

وی در پایان اضافه کرد: اگر جهان امروز بخواهد به دلیل کشتارهای متجاوزانه آمریکا و اسرائیل آنها را محکوم کند آمریکا و اسرائیلی در جهان باقی نخواهد ماند. امروز کسانی کودک‌کشی را بهانه می‌کنند که خود دستانشان روزانه به خون این کودکان آغشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار