استاندار خوزستان گفت: از دوسال پيش پيگير بوديم كه مناطق اطراف اهواز مستقل شوند زيرا با روند رشد قبلي، حق مردم ادا نمي‌شود. همچنين توزيع منابع نامناسب بود و منابع به واسطه فاصله منطقه كوت عبدالله با اهواز به درستي توزيع نمي‌شد. "> استخدام جوانان بومي منطقه در ادارات كارون
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

استاندار خوزستان گفت: از دوسال پيش پيگير بوديم كه مناطق اطراف اهواز مستقل شوند زيرا با روند رشد قبلي، حق مردم ادا نمي‌شود. همچنين توزيع منابع نامناسب بود و منابع به واسطه فاصله منطقه كوت عبدالله با اهواز به درستي توزيع نمي‌شد.

جعفر حجازي در مراسم جشن افتتاح شهرستان كارون كه امروز سه‌شنبه برگزار شد، اظهار كرد: در خصوص شهرستان شدن منطقه كوت‌عبدالله موافقت عمومي مردم از طريق نماينده ولي فقيه در استان اخذ شد و پس از آن مقدمات كار انجام شد و سعي داريم مردم سريع‌تر آثار آن را ببينند.

وي افزود: در زمينه انتخاب نام اين شهرستان نيز امام جمعه كوت عبدالله به نيابت از دولت با اهالي مشورت كرد و اسم شهرستان را خودشان انتخاب كردند. براي اين شهرستان نام بزرگ كارون انتخاب شد كه برازنده مردم اين منطقه است. البته اينها مقدمات كار بود و ماموريت اصلي ما از اكنون آغاز مي‌شود.

حجازي ادامه داد: يكي از مسايل در دوره دولت دهم، توجه به تقسيمات كشوري بوده است. تغيير  تقسيمات كشوري در دولت هفتم و هشتم در مجموع شامل 31 مورد بود كه شامل ايجاد چهار شهرستان، 9 بخش و 18 شهر مي‌شد ولي در دولت نهم و دهم اين رقم به 56 مورد افزايش يافت كه 37 مورد آن در دولت دهم اتفاق افتاد. همچنين تا پايان دولت، 19 مورد جديد تصويب خواهد شد كه رقم بسيار بالايي است.

وي تصريح كرد: با شهرستان شدن مناطق، اعتبارات هر منطقه چند برابر مي‌شود زيرا هر يك، شاخص خود را دريافت خواهند كرد.

استاندار خوزستان گفت: بودجه شهرستان اهواز به تنهايي 167 ميليارد تومان بود ولي محروميت و عقب‌ماندگي اين شهر زياد است و طبق بررسي‌ها با اين شاخص‌هاي جمعيتي، اهواز كم‌ترين بودجه را دارد.

وي با بيان اين‌كه شهرستان كارون با چهار شهر كوت‌عبدالله، قلعه‌چنان، جنگيه و شيرين‌شهر فعاليت خود را آغاز كرده است، افزود: با شهرستان شدن منطقه كوت‌عبدالله، خودبه‌خود منابع اعتباري 2.5 تا 3 برابر افزايش خواهد يافت. در خصوص استفاده از عوارض حاصل از كارخانجات موجود در منطقه هم وضعيت اين شهرستان بهبود مي‌يابد.

حجازي بيان كرد: در آزمون استخدامي اسفندماه، براي استخدام در ادارات شهرستان كارون از جوانان بومي اين منطقه استفاده خواهد شد. در طرح مسكن مهر نيز حداقل2 هزار واحد با وام 4 درصد به اين شهرستان تعلق مي‌گيرد.

وي ادامه داد: تا پايان سال جاري بسياري از ادارات اين شهرستان مستقل و مستقر خواهند شد و كمك‌هاي استاني را در خصوص اين منطقه چند برابر مي‌شود.

استاندار خوزستان تصريح كرد: شهرداري اهواز نيز تا زماني كه شهرداري كارون فعال شود، خدمات خود را به مردم منطقه ارايه مي‌دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار