اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
  رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت:متخلفی که در یک منزل مسکونی اقدام به کشتار دام بیمار کرده بود به یکسال حبس محکوم شد.

به گزارش ایرنا محسن ورجاوند روز شنبه افزود:با کسب اطلاع مبنی بر کشتار غیر مجاز یک راس گاو در یک منزل مسکونی و نظارت نامحسوس بازرسان بهداشتی با حکم دادستانی و با حضور نیروی انتظامی لاشه یک گاو مبتلا به یرقان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه دام به علت بیماری و غیرقابل مصرف بودن بطور کامل معدوم شد افزود:فرد متخلف نیز با معرفی به دادستانی در دادگاه به تحمل یک سال حبس محکوم گردید .

وی افزود:کشتارهایی که به صورت پنهان از نظارت بهداشتی دامپزشکی صورت می گیرد بطور یقین از دامهای بیمار بوده و مصرف این لاشه ها باعث انتقال بیماری های مشترک خطرناک به مصرف کنندگان می گردد .

رئیس دامپزشکی دزفول همچنین از واکسیناسیون کارکنان کشتارگاه های طیور شهرستان دزفول خبر داد و گفت:جهت پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزا در کارکنان کشتارگاه طیور با هماهنگی صورت گرفته با معاونت پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول کلیه کارکنان شامل مسئولان بهداشتی و دستیاران ناظران ذبح شرعی ،رانندگان حمل طیور، کارکنان اداری و کارگران این دو کشتارگاه به تعداد 130 نفر به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی افزود:افرادی که در اماکن تولید ،تهیه ،نگهداری و توزیع مواد غذایی با منشاء دامی فعالیت دارند در معرض بیماری های مشترک بین انسان و دام قرار داشته و در این خصوص باید علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی نسبت به اخذکارت تندرستی اقدام نمایند.

ورجاوند همچنین از برگزاری دوره آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد برای مرغداران شهرستان دزفول خبر داد و گفت:به منظور ارتقای سطح آگاهی مرغداران در جهت مقابله با این بیماری که شدت واگیری بالای دارد این دوره آموزشی برای 80 نفر از مرغداران شهرهای دزفول ، شوش و اندیمشک برگزار و آموزش های لازم در این خصوص به مرغداران ارائه شد.

وی افزود :کارشناسان اداره دامپزشکی دزفول بدقت مرغداری های سطح شهرستان را رصد می کنند و تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزا مشاهده نشده است .

برچسب ها: حبس ، دزفول
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار