اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: بناشده ۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد کوثر به سمت هندیجان رهاسازی شود تا آب شرب و محیط‌زیست رودخانه به خطر نیفتد و امیدواریم که این رهاسازی از روز شنبه هفته آینده اجرایی شود.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان، غلامرضا شریعتی امروز عصر در جمع مردم و کشاورزان هندیجان، اظهار داشت: ما موظف هستیم در مسیرهای قبل از هندیجان کانال و نهرهای برداشت بی‌رویه آب رودخانه زهره هندیجان را ببندیم. در بالادست هندیجان باید آب به‌صورت عادلانه  نوبت‌بندی شود و اینگونه نباشد که در بالادست غرق آب  اما پایین‌دست رودخانه خشک شود.

وی افزود: بناشده 10 میلیون مترمکعب آب از سد کوثر به سمت هندیجان رهاسازی شود تا آب شرب و محیط‌زیست رودخانه به خطر نیفتد و امیدواریم که این رهاسازی از روز شنبه هفته آینده اجرایی شود. بنده به فرماندار بهبهان و امیدیه اعلام کردم اگر آب رهاسازی شده به هندیجان در مسیر برداشت شود برخورد قانونی می‌کنم و در این خصوص هاشمی‌زاده معاونت عمرانی استانداری پیگیر جدی این موضوع است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما ذره‌ای از مسئله خشکی رودخانه زهره هندیجان کوتاه نمی‌آییم و باید باقدرت و جدیت آب نوبت‌بندی شود، هیچ منطقی نمی‌پذیرد که رودخانه دائمی هندیجان خشک شود. اگر قرار است هندیجان سطح زیر کشت کم‌آبی را تحمل کند باید کل منطقه به این‌گونه باشد نه اینکه رودخانه هندیجان خشک باشد ولی در بالادست غرق آب باشد.

وی با بیان اینکه کانال‌های آب شهرستان‌ امیدیه تحت کنترل است،گفت: فرماندار بهبهان و بخشدار زیدون موظف شدند نهرها را ببندند، در این خصوص حکم قضایی اخذشده تا در صورت لزوم با متخلفان برخورد قانونی و قضایی شود. اگر روز شنبه 95/10/25 آب از سد کوثر رهاسازی شد من مجدد به آقایان فرماندار بهبهان، امیدیه و سازمان آب و برق خوزستان تأکید می‌کنم که این آب رهاسازی شده باید به سمت هندیجان سرازیر شود.

شریعتی افزود: در بالادست هندیجان به‌اندازه کافی آب برداشت‌شده و فقط این مردم و کشاورزان هندیجانی هستند که حقابه آن‌ها تأمین نشده و رودخانه زهره هندیجان در خشکی کامل قرارگرفته است. بنده این اطمینان را به شما می‌دهم که به‌صورت عادلانه با تمام تلاش که انجام می‌دهیم  آب  مورد نیاز رودخانه زهره با نهایت عدالت بین منطقه توزیع شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار