اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۴۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
اقدام عجیب مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان / بلاتکلیفی دو هزار عضو کتابخانه عمومی مشارکتی حافظ خوزستان / استاندار خوزستان جهت بازگشایی مجدد این کتابخانه اقدام نماید
کتابخانه عمومی مشارکتی حافظ خوزستان که از اسفند سال 1387 فعالیت خود را شروع کرده ، به دلیل بی مهری مسئولین فعالیتش تعطیل شده است.
شوشان: کتابخانه عمومی مشارکتی حافظ استان خوزستان که از اسفند سال 1387 فعالیت خود را با موافقت استاندار و مدیرکل میراث وقت در خانه ماپار اهواز شروع کرده بود، تقریبا شش ماهی ست که به دلیل بی مهری مسئولین فعالیتش در این مکان تعطیل شده است. 

به گزارش شوشان ، در همین زمینه مژگان امیری مسئول کتابخانه عمومی مشارکتی حافظ استان خوزستان در گفتگو با شوشان با اشاره به اینکه این کتابخانه توانسته روح ادب دوست و طالب فرهنگ این خطه را سال ها اغنا نماید ' ، گفت: بنا به اصرار مسئولین میراث فرهنگی استان مبنی بر تخلیه این ملک مجبور به تعطیلی این مرکز ادبی و فرهنگی شده ایم و کلیه علاقه مندان ، اعضا و دوستداران از سردرگمی و بلاتکلیفی به ستوه آمده اند. 

وی افزود: متاسفانه با دستور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان قفل کتابخانه عوض شده و از رفت و آمد اهالی کتابخانه جلوگیری شده است. این در حالی است که تمام مردم و سکنه محل و اعضا از تعطیلی کتابخانه بشدت ناراحت هستند و با امضای خود و درخواست به استاندار خوزستان  خواستار بازگشایی کتابخانه شدند.

مسئول کتابخانه عمومی مشارکتی حافظ استان خوزستان ادامه داد: بدون اطلاع و مشورت اهالی کتابخانه منزل ماپار را به بخش خصوصی واگذار نموده اند تا آنجا را رستوران نمایند. 

مژگان امیری افزود: از آنجا که مقام معظم رهبری در این زمینه حساسیت خاصی داشته و بارها  دغدغه فرهنگی خود را  در جمع مدیران مربوطه مطرح نموده اند  و علیرغم پیگیری های مصرانه و مجدانه در حوزه استانی و عدم دریافت پاسخی مثبت و دلگرم کننده از سوی مدیران و حتی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی  ، از استاندار خوزستان درخواست داریم نسبت به بازگشایی مجدد این مکان مبادرت نمایند. 

امیری افزود: این مرکز فرهنگی بالغ بر 12 هزار جلد کتاب و دارای 2 هزار عضو فعال و دارای کلاس های آموزشی متنوع نه تنها شهر اهواز بلکه علاقه مندان سراسر استان را پوشش می دهد.

مسئول کتابخانه عمومی مشارکتی حافظ استان خوزستان افزود: آیا به شعور مردم فرهنگ دوست و فرهنگ مدار اهواز توهین نیست که یک مرکز فرهنگی فعال که در سال 89 نمونه استانی و در سال 92 نمونه کشوری شد و در تالار وحدت تهران مفتخر به دریافت جایزه سیمرغ بلورین شده را تعطیل و به رستوران تبدیل کنند؟!

شایان ذکر است کتابخانه عمومی مشارکتی حافظ مجوز خود را از نهاد کتابخانه ها و انجمن حافظ پژوهان خوزستان نیز مجوز خود را از فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دریافت نموده است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
خوزستان سرزمین اب و افتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
comment
0
0
comment متاسفانه میراث فرهنگی خوزستان اوضاع خوبی نداره مدیرانی که هیچگونه علاقه وشناختی از این حوزه ندارند بهتر از این هم نمیتوانند کار کنند اگه فردا روز خبر امد که چغازنبیل هم که یک اثر ثبت شده جهانیست فروخته شد اصلا تعجب نکنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
comment
0
0
comment سلام باید از مدیر کل میراث تشکر کرد چون اون کتابخونه واقعا بلا استفاده مانده بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار