اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
این کتابخانه در سالهای گذشته عملا فعالیت بسیار اندکی داشته و در هفته شاید کمتر از دو یا سه ساعت پاسخگوی...
احتراما متن منتشر شده توسط خانم مژگان امیری مدیر کتابخانه مشارکتی حافظ در مورد بنای خانه ماپار را خواندم و جهت اطلاع ذکر نکاتی ضروری است: 

اول باید همگان بدانند خانه ماپار یکی از زیباترین اماکن تاریخی شهر اهواز است که هم اینک بدلیل استفاده نامناسب در سالهای گذشته در آستانه صدمات جبران ناپدیر است. زیر زمین خانه ماپار که محل استفاده کتابخانه حافظ است دچار موریانه،  رطوبت بیش از حد و رسوب و شوره بوده و در سال های اخیر سنگ های با قدمت  آن در حال ریزش است و نیازمند مرمت فوری است و حضور کتابخانه حافظ مانع این امر حیاتی است.

این امر در شرایطی اتفاق افتاده که این کتابخانه به گفته شاهدان عینی در سالهای گذشته عملا فعالیت بسیار اندکی داشته و در هفته شاید کمتر از دو یا سه ساعت پاسخگوی شهروندان اهوازی بوده است و بیان اینکه هزاران مراجعه کننده در سال دارد به گفته مسئولان سازمان میراث فرهنگی با واقعیت فاصله بسیار دارد و محروم کردن شهروندان و خانواده های خوزستانی از حضور و لذت بردن در فضای مناسب و دل انگیز آن آیا در راستای فعالیتهای فرهنگی است؟

دوم ایشان فرموده اند در زمان دولت محمود احمدی نژاد با اجازه استانداری و مدیر وقت میراث در آنجا ساکن شده اند. سوالم این است براستی آیا اجازه دادن های اینچنین و بدون هیچ سند و قرارداد مکتوبی میتواند مبنای رفتار هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی باشد. آیا قانون مداری که ثمره خون شهدا و از تاکیدات مقام معظم رهبری است در این میان رعایت شده است و حال که پس از سالها استفاده مجانی از این مکان سازمان میراث فرهنگی پس از انجام مزایده و طی کلیه مراحل قانونی قصد مرمت و احیا آنرا آنهم با هزینه بخش خصوصی دارد چنین مقاومتی و کشاندن موضوع اداری به افکار عمومی به قصد ادامه همان روند غیرقانونی آیا پذیرفتنی است ؟

سوم ایشان در جای دیگر فرموده اند قرار است این مکان از کتابخانه به رستوران تبدیل شود؟ براستی باید از ایشان پرسید کدام فرهنگ و مبنای دینی به شما اجازه بیان چنین دروغ بزرگی را میدهد؟

جهت اطلاع شما خانه تاریخی ماپار قرار است طبق برآورد کارشناسان میراث فرهنگی کشور با سرمایه گذاری اینجانب با هزینه یک میلیارد ریال مرمت شود و پس از تجهیز آن به موزه، مرکز ارایه صنایع دستی استان خوزستان و کافه کتابی شایسته شهروندان محروم اهوازی تبدیل شود.

چهارم اینجانب بیش از یکسال است که قرارداد خود را با صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور امضا کرده ام و بدلیل معارض بودن کتابخانه حافظ همچنان در انتظار تحویل این بنا هستم.

سید ابراهیم موسوی
سرمایه گذار خانه ماپار 



برچسب ها: خانه ماپار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار