شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: تأمین آب شرب شهرهای هندیجان، بهبهان، امیدیه، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره) از سد کوثر نیاز به بودجه دارد.
به گزارش شوشان از بندر هندیجان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری شهرستان بندر هندیجان، اظهار داشت: احداث سد بادی بروی رودخانه زهره هندیجان توسط اهالی و کشاورزان به بنده پیشنهادشده، سازمان آب و برق خوزستان به این مورد رسیدگی و هر چه سریع‌تر مطالعات آن را نهایی کند.

وی افزود: بخش تجارت و بازرگانی هندیجان باوجود دو بندر مهم سجافی و بحرکان بسیار حائز اهمیت بوده وظیفه همه ما رونق این بنادر است. لذا همه دستگاه‌های متولی باید همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: کالای مبادلات مرزی سبب شده هندیجان مرکز رونق، تجارت استان شود و از همه مناطق خوزستان، خارج از آن به این شهر بندری سفرکرده و مایحتاج خود را تهیه می‌کنند.


وی گفت: باوجود کالای همراه ملوان و فعالیت‌های تجاری گردش مالی خوبی در هندیجان صورت گرفته قبل از این هندیجان راکد بود و مشکلات عدیده‌ای داشت الحمدالله باهمت مسئولان و همکاری مردم این مشکل در حال رفع است. بنده هم دستور داده‌ام برخی اقلام در لیست تبادلات قرار گیرد.

شریعتی عنوان کرد: هدف ما در دولت اشتغال و رونق اقتصادی است چراکه امسال سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است. ما باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشتغال داخلی را افزایش بدهیم. رفتار ما به‌گونه‌ای باشد که به تولید داخل لطمه وارد نشود.

وی افزود: تبادلات برخی اقلام با نظر استان و مرکز است، مشکل قانونی وجود ندارد من به مسئولان مربوطه دستور داده‌ام که با هماهنگی مرزبانی برخی لوازم در بندر سجافی، گمرک هندیجان تبادل شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: درزمینهٔ صیادی ما تلاش می‌کنیم اسکله بندر بحرکان را هر چه سریع‌تر عملیات ساخت آن را به اتمام برسانیم البته مشکلات اعتباری دارد که تا مقداری رفع شده و انشا لله مقدار باقی‌مانده رفع و اصلاح می‌شود.

وی گفت: پروژه‌های آب‌رسانی استان که قراردادهای خرید لوله از طریق فاینانس داخلی بسته‌ و در بانک سپه و پارسیان تأمین اعتبارشده، برنامه‌وبودجه تضمین کرده تا مبالغ پرداخت شود؛ اما برای اجرای آن نیاز به اعتبارات دیگری دارد.





شریعتی عنوان کرد: برای تهیه اعتبار پروژه‌های آب‌رسانی برخی شهرهای استان خوزستان از صندوق توسعه ملی تقاضا شده ان‌شاءالله بتوانیم پروژه‌های آب‌رسانی و فاضلاب را به یک نقطه رسانده و حل کنیم.

وی افزود: اگر اعتبارات پروژه آب‌رسانی تأمین شود آب شرب از سد کوثر به‌وسیله لوله‌های انتقال به شهرهای هندیجان، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، بهبهان، امیدیه، آقاجری و شهر چمران منتقل‌شده و مردم این شهرها از نعمت آب شرب باکیفیت بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار