اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی با دو نشریه اروپایی دیدگاه های خود را درباره آینده روابط دوجانبه آمریکا و کشورهای اروپایی ، تشریح کرد.

  ترامپ با دو نشریه "بیلد " آلمان و "تایمز" بریتانیا به صورت اختصاصی گفت و گو کرد.ترامپ : تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بسیار هوشمندانه است

او در مصاحبه با نشریه تایمز بریتانیا از هوشمندانه بودن "برگزیت " و درست بودن تصمیم مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا دفاع کرد و گفت این تصمیم بسیار هوشمندانه است و در آینده به نفع مردم انگلیس خواهد بود.

ترامپ وعده داد با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دولت او مصمم به توسعه بیش از پیش روابط  با لندن در همه عرصه ها و زمینه ها خواهد بود.

این وعده ترامپ کاملا مغایر با دیدگاه های کنونی باراک اوباست که پیشتر تهدید کرده بود در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، واشنگتن برای ادامه همکاری های نزدیک اقتصادی، این کشور را در جلو  صف کشورهای اروپایی نخواهد دید.

ترامپ روابط نزدیکی با " نایجل فاراژ " رهبر حزب استقلال بریتانیا و یکی از رهبران اصلی جنبش برگزیت دارد و در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فاراژ یکی از مشاوران نزدیک کارزار انتخاباتی او بود.

ترامپ همچنین در این گفت وگو بار دیگر به انتقاد از تعهدات زیاد کشورش به متحدان ناتویی پرداخت و گفت کشورهای عضو ناتو اگر حمایت آمریکا را می خواهند باید در میزان سهم پرداختی خود به این پیمان امنیتی – نظامی بازنگری کرده و سهم بیشتری بپردازند.

ترامپ همچنین از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به عنوان قوی ترین و مهم ترین رهبر در اتحادیه اروپا تمجید کرده و گفت در دوران ریاست جمهوری خود بر مبنای اعتماد متقابل با مرکل و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه کار خواهد کرد و تا جایی که اعتماد متقابل جواب بدهد به همکاری با این دو رهبر مهم اروپا و روسیه ادامه خواهد داد. ترامپ در عین حال از تصمیم مرکل برای پذیرش دهها هزار پناهجوی خاورمیانه ای به عنوان یک اشتباه فاحش یاد کرد.

ترامپ همچنین در این مصاحبه از  علاقه خود به لغو تحریم های روسیه در صورت رسیدن تفاهم با این کشور بر سر کاهش زرادخانه هسته ای دو کشور سخن گفت.

رییس جمهور منتخب آمریکا که 4 روز دیگر رسما به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور زمام امور را در کاخ سفید به دست خواهد کرد، در مصاحبه با تایمز از علاقه قلبی خود به الیزابت دوم ملکه بریتانیا سخن گفت و از او تمجید کرد.

ترامپ از تصمیم دولت جورج دبلیو بوش برای حمله به عراق به عنوان یکی از بزرگ ترین و فاجعه بارترین اشتباهات در تاریخ سیاست خارجی آمریکا، انتقاد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار