اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
گفتگویی صمیمانه با نصرالله محمدی کارمند معاونت فرهنگی و دانشجویی
شوشان: بیوگرافی خودتان را بفرمایید؟  

در ابتدا 29 دی ماه روز ملی هوای پاک را گرامی میدارم بنده نصراله محمدی هستم 44 ساله، لیسانس مهندسی تکنولوژی نرم افزار و 26 سال سابقه کاری دارم.

درخصوص علایق خود بفرمائید؟

علاقه به شغلم دارم و در کنار آن هم به موسیقی علاقه دارم و نوازنده سنتور به صورت سنتی  هستم و از سن 12 سالگی ورزش کار بودم و در رشته کشتی آزاد و بدن سازی فعالیتهای می کردم و در 35 سالگی به دلیل مشغله کاری ورزش را ترک کردم و چون پدرم سفید کار و گچ بر بود من هم درجوانی ازپدرم یاد گرفتم و به این شغل علاقمند شدم و به گل و گیاه علاقه مند شدم و همیشه اوقاتی را به پرورش گل و گیاه در زندگی  و صرف میکنم و دائم به مسافرت به نقاط زیبا و دیدنی وقت می گذارم و ایران گردی خوبی دارم و از اکثر نقاط ایران دیدن کردم و امیدوارم همه شما هم به مسافرت در فصول مختلف با خانواده و دوستان بروید و از سرسبزی  ایران عزیزمان لذت ببرید.

دیدگاه خود را درمورد گل توضیح میدهید؟

 توجه به گل و گیاه را در سه نگاه میتوان دید، نگاه اول که معطوف به مقدمه و تاریخچه گل و گیاهان است را میتوان گفت ریشه ارتباط و علاقه انسان به گیاهان از سالهای بسیار دور شاید از دوران انسانهای اولیه نشان می گیرد، از زمان قوم ماد به فلات ایران. مردم این سرزمین به کاشت گیاهان و پرورش به طور گسترده کوشا بوده اند به طوری که روزگاری ایران به گل و بلبل شهرت داشت، متاسفانه در دوران اخیر در کشور ما گیاهان و درختان مورد بی مهری بسیار قرار گرفته اند. به نظرم برای بالا بردن سطح آگاهی در مورد فضای سبز و آشنایی با خواص و فواید آن ضروریست که همگی با پرورش و تولید و تکثیر آن در محیط کار و خانه و طبیعت  آشنا شویم و آموزش ببینیم.

گل و طبیعت در نگاه دوم ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناطق زیبای طبیعت، راهی بسیار ساده و کم هزینه و بسیار مهم جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمی است کاشتن گل و گیاه، و یا هدیه دادن و دریافت هدایای گل می تواند بیش از هر چیز شادی و طراوت به انسان هدیه دهد و نتایج پژوهش محققان رفتارشناس دانشگاه ( روگزر ) در نیوجر سی آمریکا نشان داده که افراد با نگاه به گل و گیاه و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر آنها می تواند حالت روحی نامتعادل خود را تغییر داده و به حال طبیعی باز گرداند.

همچنین دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کند و هوای تازه و تصفیه و آلاینده های مضر را از بین می برد و رطوبت هوا را حفظ می کند. با نگهداری گل و گیاه در محیط خانه و محیط کار و محل زندگی تأثیر بسزایی در بهبود و درمان سردردها و استرس – خواب آلودگی و سرما خوردگی داشته باشد و در محیط های بسته مواد هایی مانند فرمالوئیدها، بخار آمونیاک، تریکلرواتلین ها، مونو اکسید کربن، جوهر پرینتر ها، لاک ناخن، براق کننده ها، چرم های مصنوعی، رنگ ها، چسب ها و مشتقات نفتی و همچنین مواد شوینده بهداشتی که می تواند مضر باشد را با کاشت گل و گیاه آسیب های قابل ملاحظه ای که می تواند به انسان و حیوانات رساند را به حداقل رساند.

در نگاه سوم، طبق مطالعه ای که نتایج آن در جمله هنر و توانبخشی آمریکا به چاپ رسیده است خلاقیت و کارایی کارمندان شرکت و موسساتی که در دفاتر کارشان گیاه قرار می دهند بیشتر از افرادی که محیط کارشان بدون گل و گیاه بوده است .

برونوکورتیس متخصص قلب دانشگاه شیکاگو می گوید گیاهان موجب می شود احساس آرامش بیشتری بین افراد شود و مثبت اندیش تر شوند و دیگر بیمارانی که تختشان روبروی پنجره و نمای باغ هستند سریع تر بیماریشان بهبود پیدا می کنند نسبت به بیمارانی که روبروی دیوار بودند و بین انسان و گیاه روابط غم خواری هست و کسانی که وقتشان را با  گل و گیاهان بیشترصرف کنند.

 بین آنها روابط صمیمی و احساس شفقت بیشتری نسبت به دیگران دارند و همچنین در اتاق خواب باعث آرامش و خوابی راحت می شود و دیگر گل ها و گیاهانی که با رنگ ملایم مانند صورتی، سفید، بنفش و غیره حس آرامش به انسان می دهد و رنگ تند مانند قرمز – نارنجی – زرد و غیره به سوی هیجان و سر زندگی به انسان می دهد و موردی دیگر با گذاشتن گلدان گل و گیاه در ورودی منزل و محیط کار به مراجعه کننده به طور غیر مستقیم به آنان خوش آمد گویی می گوید، گل ها به طور کلی خواص گوناگونی دارند مثلاً کاکتوس، تنها گیاهی که خطر تشعشعات و امواج و نویزهای گوشی های همراه و ماهواره و کامپیوتر را به خود جذب می کند و از بین می برد و گیاه آلوئه را خواص درمان پوستی و درمانی دارد و گیاه عنکبوتی هوا را فیلتر و تصفیه می کند به طور کلی خواص ضد افسردگی که نیز دارد و تأثیر مثبتی در افراد می تواند داشته باشد و به ازای هر هدیه گل به فرد بعد از 5 ثانیه از دریافت آن بدون اراده واکنش نشان می دهد و در فرد تأثیر مثبت و نتیجه آن لبخند حاکی از ادب، احترام و تشکر و لبخند حاکی از دوستی و صمیمیت و لبخند هیجان زده همراه عکس العمل یا کلامی خاص میبخشد.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید؟

و در آخر باید عرض کنم که گل ها و گیاهان و درختان نبض زمین هستند و مایه حیات انسان ها و دیگر جانداران می باشند و در چرخه زندگی همه موجودات تأثیر گذار هستند و با جذب سموم و دی اکسید کربن و تولید اکسیژن و تصفیه هوا نیازهای حیات طبیعت را فراهم می کند و باعث دوام سلامت و طول عمر و شادابی جانداران می شود و با کمبود گل و گیاه و با تخریب و نابودی آن بویژه در عصر دود زندگی ماشینی موجب فرمایش طبیعت و انقراض جانداران و به خطر سلامت وروان انسانها می شوند. از مسئولین محترم موسسات و ادارات دولتی و خصوصی و تمامی نهادها و همه در هر مقامی میباشند تقاضا دارم که نگهداری و تکثیر گل و گیاه را در محیط کار رایج کنند و در  فرهنگ سازی و ترویج و تشویق کارمندان به تولید گل و گیاه در محیط کار و زندگی ارجنهند. چرا که کاشت گل و گیاه و پرورش باعث آرامش و بازده مفید و سلامتی کامل را در محیط کار زندگی به ارمغان می آورد و یک جرعه هوای پاک و یک سبد گل معرفت تقدیم خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز باد، گل باشید عمرتان گل نباشد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار