اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
مراسم روز ملی هوای پاک در اهواز با حضور دکتر شریعتی  استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،همزمان با سراسر کشور جشن روز ملی هوای پاک دراستان خوزستان برگزار شد.

در برنامه نمادین این روز که در شهرستان اهواز برگزار شد و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند،دکتر شریعتی استاندار خوزستان ضمن حضور در جمع دانش آموزان دبستان دخترانه آزادگان،به مناسبت گرامیداشت این روز خطاب به دانش آموزان گفت:شناخت و آگاهی نسل امروز نسبت به مسائل زیست محیطی با نسل قبلی بسیار متفاوت است؛چرا که نسل امروز به خوبی از زیان ها وآلودگی زیست محیطی به خوبی واقف  هستند و باید تلاش کنند تا در آینده هوای پاکی در زمینه محیط زیست به جا بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از اقدامات مهم دولت در زمینه کاهش آلودگی های هوا اشاره نمود و گفت:تصویب لایحه قانون هوای پاک در مجلس و توزیع بنزین یورو 4 در کلانشهرها که ترکیبات آلوده کننده بنزن کمتری دارد،الزامات مهمی در زمینه کاهش آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت و در استان خوزستان،شهرهای اهواز،آبادان و خرمشهر در حال توزیع می باشد و به زودی در شادگان هم توزیع خواهد شد.

وی بر  تولید خودروها با استاندارد یورو 4 تاکید کرد و گفت:صنایع خودروسازی در تولید،ملزم به رعایت مسائلی که باعث کاهش آلودگی می شود،می باشند. همچنین تغییر سوخت نیروگاه های تولید برق،سوخت از مازت به گاز از دیگر اقدامات مهم دولت دانست و گفت:در خوزستان نیروگاه رامین و کارخانجات کشت و صنعت نیشکر نیز از گاز به عنوان سوخت پاک استفاده می نمایند.

وی با توجه به نقش آموزگاران در ارتقاء دانش زیست محیطی دانش آموزان،از آنان تقدیر نمود.

در این مراسم احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از استقبال مردم برای شرکت در برنامه های زیست محیطی ابراز خردسندی نمود و گفت: در طول این هفته برنامه های بسیاری در راستای گرامیداشت هوای پاک در استان خوزستان در حال اجرا می باشد که جای خوشحالی دارد که می بینیم مردم نسبت به مسائل زیست محیطی و رفع مشکلات آن حساس می باشند.

لازم بذکر است،در آیین گرامیداشت روز ملی هوای پاک، زنگ هوای پاک نیز توسط استاندار خوزستان به صدا در آمد.


برچسب ها: هوای پاک ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار