اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
محسن چالاک در گفتگو با شوشان در ارتباط با فرآیند  اثر تازه منتشر شده اش توضیح داد :دو بیتی های بی مرز عنوان کتابیست  متشکل از 150 دوبیتی از 50 شاعر دوبیتی سرا  کشور ایران و افغانستان که توسط نشر روزگار با تیراژ 1000 نسخه آخرین مراحل چاپ را پشت سر می گذارد و تا اوایل هفته ی آینده وارد بازار نشر می شود.


 وی گفت: ایده ی اولیه ی این کار از چند سال پیش و بعد از آشنایی من با دوبیتی سرایان پارسی گوی ایرانی و دوستان شاعر اهل افغانستان در فضای مجازی صورت گرفت اما نبود یک حامی معنوی و مالی که بتوانم این ایده را به مرحله عمل برسانم باعث شد تا به کلی آن را فراموش کنم تا اینکه سال گذشته وقتی با مردی ادب دوست به نام اسماعیل میان آبی که مقیم شهر دالاس آمریکاست و اصالت خوزستانی دارد آشنا شدم ، ایشان بار هزینه  چنین کاری را بر  دوش گرفته اند   و درخواست کردند تا هر چه سریع تر این ایده را به مرحله ظهور برسانم .

چالاک در ادامه افزود :  با فراخوان دادن در فضای مجازی از دوستان دوبیتی سرا خواستم تا حداقل 8 دوبیتی را برای اینجانب ارسال نمایند. حدود 160 شاعر آثار خود را برای اینجانب ارسال نمودند که از آن میان 50 شاعر با 150 دوبیتی را برگزیدم . 

وی با اشاره به اهمیت سبک شعر دوبیتی در ادبیات ایران عنوان کرد: اینکه  چرا دوبیتی را بعنوان کار نخست مجموعه های شعر بی مرز برگزیدم بخاطر سالها عدم توجه به این قالب کهن شعر فارسی و توجه ی روزافزون شاعران جوان به اینچنین قالب مهجوریست که تقریبا  پس از بابا طاهر و فایض کمتر دوبیتی سرایی را می شناسیم که دوبیتی هایش در اذهان مردم باقی مانده باشد.

وی اظهار کرد : در میان شاعرانی که اشعارشان برگزیده شده است می توان به چند قطعه از سروده های دوبیتی بانو الهه وفادار شوشتری اشاره کرد که وی از بانوان پرکار دوبیتی سرا خوزستانی این سبک ادبی محسوب میشود .

شایان ذکر است : محسن چالاک متولد سال ۱۳۴۹ در شهر بهبهان ودببر اموزش و پرورش می باشد از این شاعر تاکنون یک دفتر شعر با عنوان رویای چشمه در قالب غزل در سال ۱۳۸۱ توسط انتشارات دژ منتشر شده است ..
از این شاعر همچنین کتاب پاییز هزارباغ توسط نشر اندیشمندان کسرا بزودی منتشر خواهد شد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار