اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
امام‌جمعه هندیجان:
امام‌جمعه هندیجان گفت: برجام نافرجام یک‌ساله شد اما تحریم‌ها برداشته نشد و مشکل بیکاری جوانان نیز مرتفع نگردید.
به گزارش شوشان از بندر هندیجان، حجت‌الاسلام المسلمین احمد ساری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هندیجان اظهار داشت: هجوم منافقین به شهر آمل و شهید کردن عده‌ای از مردم را محکوم کرده، یاد و خاطره شهدای آن مردم انقلابی را گرامی می‌داریم. مردم آن سامان حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ انقلاب ثبت شد.

وی افزود: هنگامی‌که بختیار فرودگاه مهرآباد را بست تا امام خمینی (ره) وارد کشور نشود، اما مردم و روحانیون در خیابان‌ها ریختند، حکومت‌نظامی را به هم زده و الحمدالله در ۱۲ بهمن‌ماه حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی بازگشتند.

 امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: یکی از اهداف امام (ره) مبارزه با مستکبران داخلی و خارجی بخصوص آمریکا بود تا وقتی به دشمن التماس کرده و از حقوق ملت عقب‌نشینی می‌کنیم نتیجه آن دشمن گستاخ‌تر شده و به این عقب‌نشینی قانع نمی‌شود.

وی گفت: دشمن دنبال اختلاف بین قوا است. قوه قضائیه باید مقتدرانه جلوی مفاسد را بگیرد. اگر ما دادگاه مقتدر داشته باشیم مفسدان، چپاول گران و مفت خوران بر ملت مسلط نمی‌شوند.

ساری اصل عنوان کرد: همکاری غرب با رژیم متجاوز سعودی در نسل‌کشی مردم سوریه، عراق و یمن مشهود و با این جنایات سهیم هستند همه‌ی آن‌ها با همکاری آمریکا، اسرائیل مثلث شوم شکل داده‌اند. متأسفانه جهان غرب ساکت نشسته و بلکه همکاری می‌کند.

 وی افزود: برجام یک سند محکم از بدعهدی‌های و بی‌اعتمادی به آمریکا است. یک سال بعد از برجام مشکلات جوانان، مردم، دانشگاهیان هنوز حل‌نشده، بیکاری در کشور هنوز پابرجاست، طبق آمار رسمی 3 میلیون بیکار آمار و غیررسمی 7 میلیون بیکار در کشور است.

خطیب نماز جمعه هندیجان بیان کرد: در هندیجان علاوه بر شغل تجارت، کشاورزی هم موجود است اما تاکنون هردوی آن‌ها دچار صدمات بسیاری شده‌اند.

وی گفت: چه اقداماتی برای ایجاد شغل جهت مردم شده آیا مشکل آب کشاورزی حل شد؟ مشکل بندر تجاری و صیادی حل‌شده؟ برجام کدام مشکل ملت را حل کرده است.

ساری اصل عنوان کرد: لازم است دولت اعتدال، تدبیر و امید به این شهرستان توجه داشته باشند اگر مدیریت مناسبی در هندیجان اعمال شود مشکلات هندیجان حل می‌گردند.

وی افزود: اخیراً دو فاجعه اتفاق افتاد یک ساختمان فرسوده در تهران اولین فروریخت که در این فاجعه عده‌ای از آتش‌نشانان به شهادت رسیدند. رهبر معظم انقلاب این حادثه را تسلیت فرمودند.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: ما تا کی باید شاهد این‌چنین حوادثی باشیم باید برخورد قاطع با متخلفین صورت گیرد؛ و ملاحظه‌کاری را کنار بگذاریم.

وی گفت: سه جوان انقلابی بحرینی برای رضایت سعودی‌ها توسط آل خلیفه اعدام شدند ما این جنایات حکام فاسد بحرینی را محکوم می‌کنیم. مردم بحرین علیه این اقدام به خیابان‌ها ریختند. مردم جهان اسلام باید علیه آل خلیفه بخروشند.

ساری اصل عنوان کرد: خرید، فروش خرچنگ و برخی ماهیان دریایی که ازنظر شرع حرام بوده ممنوع است. تجارت موجودات دریایی حرام ممنوع بوده و جایز نیست لذا نیروی انتظامی، اصناف باید بر این موضوعات اشرافیت داشته باشند.

 وی افزود: اماکن وظیفه دارد بر بازار، فروش و خرید نظارت داشته و با جرم مشهود برخورد قانونی کند. نیروی انتظامی برای جرم‌های مشهود منتظر حکم دادستان نباشد و خود رأساً اقدام کند.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: اماکن باید بر بازار نظارت داشته باشد. مردم بدانند اگر چیزی حرام شد تمام منافع آن نیز حرام و ممنوع است اداره صنعت و معدن همراه با اماکن نیروی انتظامی بر بازار نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار