اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
 اهواز ـ‌ استاندار خوزستان گفت: قبرستان ارامنه، مسیحیان، آشوریان، کلدانیان و سربازان لهستانی در اهواز ساماندهی و محوطه سازی می شوند.

 استاندار خوزستان ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از قبرستان ارامنه و آشوراییان، مسیحیان و کلدانیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبرستان مسیحیان، کلدانی ها، آشوریان و همچنین قبرستان سربازان لهستانی به همت و با هزینه خود آنها مرمت شده ولی نیاز به کار بیشتر و محوطه سازی وسیع تر دارد.

وی افزود: روشنایی، فاضلاب و آسفالت جاده دسترسی از دیگر نیازهای ساماندهی این قبرستان است که دیگر از عهده هزینه شخصی اقلیت ها خارج است.

استاندار خوزستان تصریح کرد:‌ بنا شده تا شهرداری منطقه هفت با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری نسبت به ساخت راه دسترسی آسفالته و سایر کارهای موردنیاز اقدام کنند. به هر حال لهستانی ها هر ساله برای بازدید از این قبرستان به خوزستان می آیند و حالت توریستی و گردشگری دارد.

شریعتی بیان کرد:‌ رسیدگی و ساماندهی این قبرستان اهتمام ما را به هموطنانمان با یک دین الهی دیگر نشان می دهد. به هر حال آنها نیز سهمی از سرانه ملی دارند و باید عادلانه با آنها برخورد کرده و حقشان را پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد:‌ قبرستان ارامنه وضعیت بسیار نامناسبی در مقایسه با قبرستان آشوریان دارد که باید هرچه سریعتر نسبت به طراحی وضعیت مناسبت تر با یک محوطه سازی اصولی اقدام کرد. بنا شده تا با هماهنگی شهرداری ظرف چند ماه آینده ساماندهی هر دو قبرستان را به سرانجام برسانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار