يكي از مشكلات شهرهاي صنعتي در كشور مربوط به آلودگي زيست محيطي مي باشد و در اين بين مسجدسلیمان يكي از شهرهايي است كه با اين مشكل دست و پنجه نرم مي كند، استخراج و اکتشاف نفت يكي از خطرناك ترين آلودگي زيست محيطي را براي ساكنين اين شهر صنعتي به ارمغان آورد. "> وضعیت آلودگی زيست محيطی در مسجدسليمان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲

يكي از مشكلات شهرهاي صنعتي در كشور مربوط به آلودگي زيست محيطي مي باشد و در اين بين مسجدسلیمان يكي از شهرهايي است كه با اين مشكل دست و پنجه نرم مي كند، استخراج و اکتشاف نفت يكي از خطرناك ترين آلودگي زيست محيطي را براي ساكنين اين شهر صنعتي به ارمغان آورد.

شوشان : يكي از مشكلات شهرهاي صنعتي در كشور مربوط به آلودگي زيست محيطي مي باشد و در اين بين مسجدسلیمان يكي از شهرهايي است كه با اين مشكل دست و پنجه نرم مي كند، استخراج و اکتشاف نفت يكي از خطرناك ترين آلودگي زيست محيطي را براي ساكنين اين شهر صنعتي به ارمغان آورد.

سالیان درازی است که قرار است بیش از ۵ منطقه از این شهر به علت آلودگی های ناشی از استخراج و اکتشاف نفت تخلیه گردد، اما به دليل عدم تخصيص منابع مالي مورد نياز اين روند با كندي پيش مي رود. مشکلات ناشی از گاز و نفت مسجدسلیمان در این مناطق و سایر نقاط شهر باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای شهروندان مسجدسلیمانی و خانواده ها گردیده است ناهنجاری های تنفسی و مشکلاتی از این دست را به دنبال داشته است، میزان آسم و بیماری های ریوی، برخی از سرطان ها و بیماری های پوستی در این شهر نسبت به سایر مناطق بیشتر است.

اين شهر، اولين شهر ايران است که به واسطه کشف نفت و پيامد آن توسعه شهري از داشتن شبکه فاضلاب شهري برخوردار بود ولي بعدها به دليل رشد بي رويه شهر و عدم نظارت کافي، اين شبکه فاضلاب از بين رفت. دره اي در شهر مسجدسليمان وجود دارد که در گذشته يکي از نقاط ديدني شهر بود ولي در سال هاي اخير به دليل سرازير شدن فاضلاب به آن به مکاني تعفن آور تبديل شده که در طرحي به نام دره سبز که با همکاري شرکت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان به زودي آغاز مي شود اين دره با احداث چند کانال دفع فاضلاب، به مکاني تفريحي و سرسبز تبديل شود.

اکنون مسجدسليمان که اولين نشانه هاي شهرنشيني در کشور در آن ظهور يافت از در اختيار داشتن کمترين امکانات يک زندگي ساده شهري بي نصيب شد و بسياري از ساکنان آن در آرزوي مهاجرت از اين شهر رويايي هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار