اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
با توجه به میزان عرضه و تقاضای مسکن در اهواز ، افزایش تسهیلات بانکی و افزایش قیمت دلار در چند ماه گذشته منجر به افزایش نسبی تقاضا برای خرید واحدهای ساخته شده است.
شوشان: امیر ابراهیمی سردبیر پایگاه خبری املاک۳۰۰ و تحلیلگر بازار مسکن اظهار کرد:به دلیل کاهش ساخت و ساز در دو سال گذشته، اکثر واحدهای موجود در بازار فروش رفته و این امر باعث افزایش نقدینگی میان انبوه سازان و مبادرت آن ها برای خرید زمین و ویلایی شده است که در نهایت باعث افزایش قیمت زمین و افزایش قیمت مسکن و رونق نسبی بازار مسکن شده و تا پایان سال بیشتر خواهد شد.

 
وی همچنین در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال ۹۶ گفت :وضعیت بازار مسکن در سال ۹۶ با توجه به همبستگی شدید میان وضعیت اقتصادی با وضعیت سیاسی در کشور، انتخابات ریاست جمهوری توجه آحاد جامعه را با موضوع انتخاب رئیس جمهور به خود جلب خواهد کرد و در چند ماهه اول سال یک رکود در بازار مسکن حکم فرما خواهد بود. 

وی گفت: در شش ماهه دوم بسته به تصمیمات سیاسی داخلی و خارجی شرایط مسکن نیز تغییر خواهد کرد. با این حال یکی از راه‌های تحریک تقاضا در بازار مسکن کاهش سود بانکی است که البته تحریک تقاضا نباید به مفهوم غفلت از طرف تولید باشد، بازار تولیدمسکن در سال‌های اخیر ضعیف شده و حجم صدور پروانه‌های ساختمانی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. این مسئله پیامد خوشی برای بازار مسکن ندارد و دولت جدید باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا تولیدکنندگان مسکن را تقویت کرده و برای آنها انگیزه ورود به بازار تولید مسکن را مهیا کند.
 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مجید محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
comment
0
0
comment آقای ابراهیمی واقعا کارشناس خبره و شایسته ای توی امر مسکن هستن امیدوارم آینده درخشانی در این زمینه داشته باشن. سطح مدیریت و اهداف و روش کارهای ایشون واقعا فراتر از سطح استانه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار