اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
نائب رئیس اول اتاق اصناف اهواز گفت: برای آنکه اتفاق "پلاسکو" در پاساژهای فرسوده اهواز رخ ندهد، ابلاغ اخطاریه به واحدهای صنفی به تنهایی فایده‌ای ندارد و باید دستگاه‌های ذیربط از ابزارهای قانونی خود برای توجه اصناف به مسائل ایمنی استفاده کنند.

 غلامعلی گلزار در گفت‌وگو با ایسنا ، ضمن تسلیت به تمام ملت ایران و به ویژه آتشنشانان و اصناف حاضر در حادثه پلاسکو، اظهار کرد: در گذشته بر روی این مساله کار نشده اما امیدواریم تلاش‌هایی از سوی مسئولان انجام گیرد تا اتفاقات بزرگتری را در کشور شاهد نباشیم.

 وی افزود: با توجه به همکاری‌های تنگاتنگی که میان سازمان آتش‌نشانی، شهرداری و مسئولان ذیربط استان وجود دارد، برای اصناف حاضر در پاساژهای فرسوده اهواز اخطاریه صادر شده است تا تمام پاساژها و مواردی که ممکن است مورد خطر واقع شوند، از این مساله اطلاع داشته باشند.

 گلزار تصریح کرد: با همکاری هیات امنای این پاساژ‌ها و مراکز، به واحدهای صنعتی مستقر پاساژهای فرسوده اهواز اخطاریه داده شده و اقداماتی انجام گرفته است تا از حوادث پیش‌رو جلوگیری شود.

 وی گفت: پیگیر سایر مسائل در زمینه ارتقای ایمنی اصناف هستیم تا با همکاری خود اصناف و مسئولین بتوانیم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را حل کنیم.

 گلزار با بیان این‌که اخطاریه به تنهایی تأثیری در جلوگیری از بروز خطرات احتمالی ندارد، عنوان کرد: کمک‌های مالی و کمک‌های جانبی و همکاری شهرداری می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد و همچنین در برخی از موارد اگر نیاز باشد باید از اهرم فشار استفاده کرد تا شاهد اتفاقاتی مانند حادثه پلاسکو در اهواز نباشیم.

 وی ادامه داد: بعضاً برخی در این زمینه منافعی دارند و یا باید هزینه‌ای کنند که توان پرداخت آن را ندارند یا حاضر نیستند به دلیل فرصتی که باید برای حل مشکلات بگذارند، کاسبی خود را تعطیل کنند اما باید به این مسائل توجه شود تا شاهد تعطیلی دائمی اصناف و بروز مشکلات بزرگتر در اهواز نباشیم.

 گلزار اظهار کرد: باید فشارهایی از طرف مسئولان ذیربط وارد شود و همتی در میان مسئولان شهرداری و اصناف انجام بگیرد و مساعدتی نیز برای واحدها و اصناف مستقر در پاساژهای فرسوده و قدیمی اهواز انجام بگیرد تا آن‌ها بتوانند به ترمیم و بازسازی مغازه و پاساژها بپردازند.

 وی گفت: تعدادی از پاساژ‌های اهواز به خصوص در مناطق نادری، بازار امام و خیابان کاوه اهواز فرسوده و قدیمی هستند و اصناف مستقر در این مناطق باید اخطارهای داده‌شده از سوی شهرداری و سازمان آتش‌نشانی را جدی بگیرند.

 گلزار خاطرنشان کرد: از نظر قانون نظام صنفی هیچ اهرم فشاری برای توجه بیشتر اصناف به اخطاریه‌های اعلام شده وجود ندارد اما از نظر ساختمان، شهرداری و سازمان نظام مهندسی می‌توانند در این راستا فشارهایی را وارد کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار