اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۹۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه تنها مبلغی که بر اساس قانون دانش‌آموزان موظف به پرداخت آن هستند، مبلغ بیمه و پول کتاب است، تأکید کرد: هیچ دانش‌آموزی حتی در مدارس غیردولتی نمی‌تواند به‌دلیل عدم پرداخت شهریه یا کمک به مدرسه از شرکت در جلسه امتحان منع شود.
 
جمشید کمایی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در مدارس دولتی پرداخت هیچ‌گونه شهریه و کمک به مدرسه اجباری نیست؛ در مدارس هیأت امنایی نیز دانش‌آموزان بر اساس مصوبه هیأت امنا باید مبالغی را سالانه پرداخت کنند که البته رقم این مبلغ قابل توجه نیست.
 
وی تصریح کرد: من تاکنون موردی را مشاهده نکرده‌ام که هیأت امنای یک مدرسه مبلغی بیش از 270 هزار تومان در سال را مصوب کند که برای پرداخت این مبلغ نیز الزام و اجباری وجود ندارد و هیأت امنای این مدارس قوانین و استثنائاتی را برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت خود قائل می‌شوند.
 
 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعضای هیأت امنای مدارس را والدین دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، گفت: در بسیاری از موارد هیأت امنا بخشی از هزینه مصوب سال را برای کمک به دانش‌آموزان اختصاص می‌دهد.
 
کمایی در خصوص انتشار خبری مبنی بر محروم کردن یک دانش‌آموز اهوازی از حضور در جلسه امتحان به‌دلیل پرداخت نکردن مبلغ کمک به مدرسه، ضمن تکذیب این خبر تصریح کرد: مدرسه دخترانه سپیده کاشانی یکی از مدارس دولتی در ناحیه 2 اهواز است و در تماس تلفنی که با مدیر این مدرسه داشتم، چنین اتفاقی برای دریافت هزینه از دانش‌آموزان را تکذیب کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه هیچ دانش‌آموزی حتی در مدارس غیردولتی نمی‌تواند از شرکت در جلسه امتحان منع شود، افزود: ممکن است به دانش‌آموز گفته شود پس از فارغ‌التحصیلی نمی‌تواند مدرک خود را پیش از تسویه حساب با مدرسه دریافت کند.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: در صورت بروز مواردی از این قبیل دانش‌آموزان یا اولیای آن‌ها می‌توانند به ادارات ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش ناحیه مربوطه مراجعه کنند؛ بررسی و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و در صورت صحت موضوع با مدیر مدرسه خاطی برخورد خواهد شد.
 
کمایی یادآور شد: تنها مبلغی که در قانون ذکر شده است دانش‌آموزان موظف به پرداخت آن هستند، مبلغ بیمه و پول کتاب است؛ حتی این مبالغ نیز از برخی دانش‌آموزان نیازمند دریافت نمی‌شود و از طریق خیرین و ... تأمین می‌شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
comment
0
0
comment در جواب آقای کمایی من برای ثبت نام پسرم در دبیرستان هیئات امنایی [...] ناحیه [...] اهواز مجبور به پرداخت 300000هزار تومان پول نقد شدم .ضمنا تمامی مدارس اهواز بصورت اجباری از دانش آموزان هزینه دریافت میکنند واین کار یک امر روتین وعادی در مدارس دولتی شده است لذا انتظار دارد مسئولان امر تعلیم وتربیت صادقانه وروراست به این مسئله اذعان نمایند (در صورت لزوم حاضر به ارائه دلیل هستم )
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار