اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
فرماندار شوش گفت:
فرماندار شوش گفت: بیش از 6 هزار نفر عشایر کوچنده در قالب یک هزار و 200 خانوار از استان های همدان،اصفهان،لرستان، ایلام و کرمانشاه در سطح این شهرستان به مدت 6 ماه از سال سکونت دارند که نقش بسیار مهمی در تامین گوشت قرمز منطقه ایفا می کنند

فرماندار شوش گفت: بیش از 6 هزار نفر عشایر کوچنده در قالب یک هزار و 200 خانوار از استان های همدان،اصفهان،لرستان، ایلام و کرمانشاه در سطح این شهرستان به مدت 6 ماه از سال سکونت دارند که نقش بسیار مهمی در تامین گوشت قرمز منطقه ایفا می کنند.
رضانجاتی در نشست شورای عشایر شهرستان شوش که در منطقه ی عشایری غرب کرخه برگزار شد، گفت: به فرموده رهبر کبیر انقلاب عشایر ذخایر انقلاب هستند و همه ما می دانیم که این قشر پرتلاش در برهه های مختلف برای انقلاب جانفشانی کرده و همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده است که همین موضوع ضرورت خدمت هرچه بیشتر به این عزیزان کم توقع را دوچندان می کند. 
وی بر لزوم نگاه ویژه به عشایر تاکید کرد و گفت: عشایر غرب شهرستان با مشکلاتی مانند آب آشامیدنی، آب کشاورزی، کم بود فضای آموزشی، مشکلات اقتصادی و همچنین مشکل تسطیح اراضی کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری مواجه هستند. 
نجاتی افزود: مشکل مسکن و مسائل بهداشتی از مشکلات مهم عشایر شهرستان در راستای اسکان دائم است و دولت مصمم است با رفع این مشکلات به وضعیت مدارس عشایر نیز  با توجه به وجود بیش از 500 دانش آموز در این منطقه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش عشایر و نوسازی مدارس استان خوزستان رسیدگی کند. 
فرماندار شوش با تاکید بر توجه بیشتر به عشایر به ویژه تامین آب شرب و سوخت مورد نیاز آنها اظهار داشت: تمامی ادارات ذیربط  باید برای رفع مشکلات عشایر این شهرستان تلاش کنند.
نجاتی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل شورای عشایر شهرستان شوش به صورت ماهیانه مسایل و مشکلات این قشر صبور و کوشا بررسی و حل شود.
وی با بیان اینکه عشایر نقش بسیار مهمی در تولید محصولات دامی نظیر گوشت و شیر دارند، اظهار داشت: باید تمامی شرایط لازم جهت تامین مایحتاج عشایر فراهم شود.
رییس شورای عشایر شهرستان شوش بیان کرد: با توجه به تاکید استاندار خوزستان مبنی بر حمایت از عشایر فرمانداری شوش از تمام امکانات برای حل مشکلات این قشر در بخش های مختلف استفاده و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار