شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی آبادان:

رئیس هیات کونگ فو آبادان گفت: به لحاظ ساختاری مشکلی برای میزبانی از مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور نداریم ولی نیاز به حامی مالی داریم.

به گزارش ایرنا سید مجید هاشمیان سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: پس از درخواستی که به فدارسیون کونگ فو ایران برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی دادیم با این درخواست موافقت شد و در روزهای چهارم تا ششم اسفند ماه این مسابقات با حضور 400 کونگ فوکار مطرح کشور از جمله ملی پوشان و قهرمانان جهانی و آسیایی در سالن ولیعصر آبادان برگزار می شود.


وی اظهار داشت: خوشبختانه زیرساخت های لازم برای این مسابقات را فراهم کرده ایم و با حمایت منطقه آزاد اروند و اداره ورزش و جوانان آبادان به لحاظ سخت افزاری مشکلی را احساس نمی کنیم.
رئیس هیات کونگ فو آبادان گفت: با موافقت سپاه استان خوزستان اردوگاه میثاق آبادان هم برای استقرار تیم ها و نفرات شرکت کننده که بیش از 400 نفر هستند را در نظر گرفتیم.
هاشمیان افزود: برای وعده های غذایی شرکت کنندگان در این مسابقات با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم سایر ارگان ها به ما در این راه کمک کنند زیرا یکی از مهم ترین رویدادهای ورزشی کشور در آبادان برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: برآورد ما برای برگزاری این مسابقات 600 میلیون ریال است که منطقه آزاد اروند 150 میلیون ریال را متقبل شده است.
رئیس هیات کونگ فو آبادان گفت: نزدیک به 2 ماه است تیم آبادان که متشکل از 12 نفر است تمرینات خود را زیر نظر مربیان بین المللی آبادانی آغاز کرده اند و برای قهرمانی در 6 وزن امیدهای زیادی داریم.
هاشمیان اظهار داشت: تا کنون هیچ ارگانی برای حمایت از تیم آبادان اعلام آمادگی نکرده است و انتظار می رود پالایشگاه، منطقه آزاد اروند، شهرداری، پتروشیمی و سایر ارگان ها از این تیم حمایت کنند تا روحیه و انگیزه کونگ فو کاران آبادانی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: تیم آبادان پتانسیل قهرمانی در این مسابقات را دارد زیرا اکثر نفرات این تیم دارای سابقه قهرمانی در مسابقات کشوری در سنین مختلف را دارند و می توانند در رقابت های انتخابی تیم ملی خوش بدرخشند و به اردوی تیم ملی دعوت شوند.
وی در ادامه سخنانش افزود: باید از امتیاز میزبانی در این مسابقات بهترین استفاده را ببریم زیرا از این فرصت ها کمتر پیش می آید و امیدواریم حمایت های مسئولان و ارگان ها این زمینه را برای ما فراهم کند.
هاشمیان با اشاره به میزبانی آبادان از مسابقات قهرمانی بانوان استان خوزستان گفت:برای نخستین بار نیز آبادان به مناسبت دهه مبارک فجر میزبان مسابقات نیمه آزاد قهرمانی بانوان استان خوزستان است که 150 نفر نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: این مسابقات در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود و بدون شک تیم آبادان مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود.
**ایجاد خانه کونگ فو بانوان در آبادان
رئیس هیات کونگ فو آبادان گفت: چهار ماه پیش که مسئولیت هیات کونگ فو آبادان را بر عهده گرفتیم ، ایجاد خانه کونگ فو را در اولویت قرار دادیم که خوشبختانه با همکاری آموزش و پرورش در کنار تالار معلم خانه کونگ فو بانوان را راه اندازی کردیم.
هاشیمان افزود: در بخش بانوان یکصد کونگ فو کار در چهار رده سنی و زیر نظر 6 مربی کار خود را دنبال می کنند و با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی که داریم افق روشنی برای بانوان کونگ فو کاران آبادانی دیده می شود.
وی اظهار داشت: کونگ فو کاران بانوی آبادانی دارای استعداد و پتانسیل های خوبی هستند و با تزریق امکانات در قله افتخارات کونگ فو کشور قرار خواهند گرفت.
**باشگاه های آبادانی و نوید روزهای روشن
رئیس هیات کونگ فو آبادان گفت: 10 باشگاه مختص به آقایان با بیش از 200 کونگ فو کار فعالیت های خود را زیر نظر 22 مربی و داور بین المللی در رده های سنی مختلف انجام می دهند که در بین این تعداد کونگ فو کار نفرات پر افتخار در عرصه مسابقات کشوری حضور دارند.
هاشمیان اظهار داشت: برنامه ریزی ما در رده های سنی پایین است و برای استعدادیابی آنها در مدارس و باشگاه ها برنامه ریزی کرده ایم.
وی افزود: با توافقی که با اداره آموزش و پرورش آبادان صورت گرفته در بین دانش آموزان و مدارس استعدادیابی را آغاز کرده ایم و امتیازات خوبی از جمله تخفیف ویژه برای حضور در کلاس های آموزشی به افراد مستعد در نظر گرفته شده است.
رئیس هیات کونگ فو آبادان افزود: کونگ فو از رشته های رزمی و پرطرفداری است که در دو بخش شرایط جسمی و روحی باید برنامه ریزی شود زیرا اگر به لحاظ روحی شرایط مهیا نباشد نمی توان به موفقیتی دست یافت.
وی در ادامه سخنانش با انتقاد از نبود امکانات در آبادان گفت: کونگ فو آبادان به لحاظ امکانات هنوز دچار کمبودهایی است که امیدواریم با حمایت های دیگر ارگان ها این کمبودها برطرف شود تا به آینده امیدوار شویم.
هاشمیان تصریح کرد: کونگ فو آبادان به لحاظ مربی مشکلی ندارد اما تعداد باشگاه ها در این شهرستان بسیار اندک است و امیدواریم شرایطی مهیا شود تا بخش خصوصی برای ورود به این رشته ورزشی پیش قدم شود.
وی اشتغال را دغدغه اصلی ورزشکاران آبادان عنوان کرد و افزود: مهمترین دغدغه اکثر ورزشکاران آبادانی اشتغال است، تا زمانی که این مشکل پا برجا باشد یقینا نمی توان آینده روشنی برای ورزشکاران ترسیم کرد و امیدواریم با نگاه خوب مسئولان از جمله نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی این مشکل برطرف شود.
**نقش رسانه ها در ورزش
رئیس هیات کونگ فو آبادان گفت: نقش رسانه ها در موفقیت و آینده روشن ورزش آبادان به خصوص رشته کونگ فو پر رنگ است و امیدواریم شرایط را به گونه ای پیش ببرند که ورزش آبادان از زیر سایه فوتبال و بسکتبال خارج شود تا نگاه ها به رشته های دیگر مثبت تر شود.
هاشمیان اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر همه برنامه ها برای یک یا دو رشته خاص انجام شده و کمتر ورزشکاری حاضر است به رشته های دیگر روی بیارود و مشکل اصلی ورزش آبادان در شرایط فعلی همین موضوع است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار