اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
یعنی علی رغم که برنامه نود سراغ سوژه غیرکارشناسی رفته اما مهمترین مشکل صداوسیما صحبت هایی است که بدون هماهنگی روی آنتن رفته که همان صحبت های زنده فردوسی پور است. صحبت هایی در مورد استعفا دادن مسوولان که این طور با برخورد مواجه شده است.
 عادل فردوسی پور چرا از  مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما تذکر گرفت ؟  این سوالی است که پس از اعلام خبر تذکر به برنامه نود و فردوسی پور به ذهن می رسد. تذکری که به دنبال پرداخت برنامه نود به ماجرای آتش سوزی پلاسکو بود.

24 ساعت پس از روی آنتن رفتن برنامه نود با محتوایی در مورد آتش سوزی ساختمان پلاسکو حالا اخبار و تحلیل هایی در مورد صحبت های فردوسی پور در شبکه مجازی و البته رسانه های مکتوب منتشر می شود.

 

در یکی از رسمی ترین اظهار نظرها یکی از اعضای  مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما به فارس گفته:« کار آقای فردوسی‌پور کارشناسی نبود و طی گفت‌وگویی که با وی هم داشتیم اشاره کردیم که وظیفه‌ای در این حوزه ندارد. این مجری اگر به موضوعات مربوط به حوزه فوتبال می‌پرداخت قطعا اوضاع خیلی بهتر از الان بود. این فرد در موارد مختلف برنامه را به حاشیه کشانده و به موارد غیر ورزشی پرداخته است.حتی کار به جایی رسیده که وکلایی به عنوان مدعی العموم خواسته‌اند به خاطر این رفتار غیر حرفه‌ای از ایشان شکایت کنند و پیگیر هستند که این پرونده به نتیجه برسد.»

 

این صحبت های رسمی نشان می دهد که جرم فردوسی پور حضور در حوزه غیرتخصصی بوده است. اما از آنجایی که اولین بار نیست که برنامه نود به مسائل غیرفوتبالی می پردازد و البته همه آیتم های برنامه ها هم با نظارت صداوسیما روی آنتن می رود به نظر می رسد که کارشناسی نبودن برنامه بیشتر یک بهانه باشد تا دلیل اصلی . دلیلی که شاید بشود در متن های انتقادی نسبت به برنامه نود پیدا کرد.

 

چندسایت و خبرگزاری ، یک روزنامه  و چندین و چند کانال تلگرامی پس از برنامه شب گذشته فعالیت هایشان را در انتقاد از نود آغاز کردند. فعالیت هایی که یک کلمه مشترک داشت و ان هم «استعفا» بود. کلمه ای که توسط فردوسی پور استفاده شده و به نظر می رسد که دلیل اصلی وارد کردن این همه فشار به برنامه نود باشد.

 

«خيلي از کاربران فضاي مجازي نيز از اين رفتار يک‌طرفه فردوسي‌پور انتقاد کردند و حتي برخي نوشتند فردوسي‌پور چرا براي پلاسکو طلب استعفا مي‌کند ولي وقتي قطار تبريز مشهد دچار حادثه شد و به دليل بي‌کفايتي مسوولان آمار قربانيانش افزايش يافت، هيچگاه فردوسي‌پور چنين درخواستي مطرح نکرد!»این مطلبی است که در صبح نو کار شده و به کلمه گفته شده توسط فردوسی پور یعنی استعفا اشاره دارد.

 

یا در مطلبی که در کانال های تلگرامی دست به دست می شد این طور به استعفا اشاره شده:« عادل فردوسی‌پور، مجری توانمند و اختلاف افکن برنامه نود اخیرا در برنامه اش گفت: "اگر حادثه پلاسکو در هر کشور دیگه ای اتفاق میفتاد، قطعا چندتا از مسئولین و مدیرانشون یا اخراج میشدن یا استعفا میدادن...خود شما؛ به جای اینکه به مسائل ورزشی و فوتبالی و اختلاف اندازی تون بین اهالی فوتبال بپردازید، میشید کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی و مدیریت کلان شهری...»

 

مطالبی هم در مشرق نیوز ،  اتاق خبر 24 و فارس منتشر شده که دوباره به همین مساله پرداخته است. یعنی علی رغم که برنامه نود سراغ سوژه غیرکارشناسی رفته اما  مهمترین مشکل صداوسیما صحبت هایی است که بدون هماهنگی روی آنتن رفته که همان صحبت های زنده فردوسی پور است. صحبت هایی در مورد استعفا دادن مسوولان که این طور با برخورد مواجه شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار