اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
شهردار اهواز تاکید کرد:
موسوی: تعامل شهرداری، نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی، سلامت عمومی را با پایدارسازی ساختمان های شهر تضمین خواهد کرد.
 شوشان: کارگروه مشترک شهرداری اهواز، اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان نظام مهندسی خوزستان با حضور شهردار اهواز، مدیرکل راه و شهرسازی استان و رییس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، ناصری و سلحشور از اعضای شورای اسلامی شهر و تنی چند از معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

در این جلسه سیدخلف موسوی با تاکید بر اینکه هرگونه گودبرداری در شهر اهواز باید با مجوز شهرداری و نظارت سازمان مهندسی صورت گیرد، به فعالان عرصه ساخت و ساز هشدار داد که آیتم های فنی و پروتکل های استاندارد را در راستای صیانت از سلامت عمومی شهروندان اهوازی رعایت کنند.

وی افزود: با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی باید پایدارسازی ساختمان های قدیمی با اولویت بافت فرسوده در دستور کار قرار گیرد.


شهردار اهواز تصریح کرد: باید کمیته ای برای بررسی و پایش ساختمان های قدیمی در شهر اهواز به خصوص تجاری و اداری تشکیل شود.

وی ادامه داد: اگر قوانین مصوب در بخش ایمنی، ساخت و نظارت ساختمان به دقت اجرا شود، شاهد حوادث تلخی مانند مجتمع پلاسکو نخواهیم بود و باید برای سلامتی شهروندان بر روند فعالیت شرکتهای مشاور نظارت کافی و بدون اغماض صورت پذیرد.

موسوی با اشاره به وضعیت ایمنی ساختمان های اداری اظهار داشت: برخی از ساختمانهای دولتی و اداری مطلوب نیست که شهرداری نسبت به صدور اخطارهای لازم در راستای ایمن سازی اقدام نموده است و بزودی در این خصوص با مراجع قضایی نیز مکاتبه خواهد نمود.

شهردار اهواز با تقدیر از حضور و تلاشهای مهندس رحمانی، مدیرکل اداره راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تعامل شهرداری، نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی، سلامت عمومی را با پایدارسازی ساختمان های شهر تضمین خواهد کرد.

موسوی در پایان تاکید کرد: آیین نامه ی جامعی با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی خوزستان برای گودبرداری براساس گروه های ساختمانی و وضعیت خاص شهر اهواز ظرف مدت کوتاهی تدوین و اجرا شود.

در ادامه ناصری از اعضای شورای اسلامی شهر با تاکید بر لزوم عبرت گرفتن از حادثه مجتمع پلاسکو اظهار داشت: این حادثه نشان داد که مقررات مربوط به بافتهای فرسوده باید مورد بازنگری قرار گیرد.

در این جلسه همچنین مدیرکل مسکن و شهرسازی استان خوزستان و نمایندگان سازمان نظام مهندسی نیز با تشکر از شهرداری اهواز جهت تشکیل این کارگروه، بر لزوم تداوم این جلسات کاربردی تاکید کرد.

در این جلسه موضوعاتی از قبیل ایمن سازی و مقاوم سازی جدید الاحداث و ساختمانهای قدیمی کلانشهر اهواز، بافتهای فرسوده شهری، رعایت آیین نامه ها و الزامات گودبرداری و تعیین تکلیف کاربریهای عمومی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.








نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار