اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی - تاریخی شوشتر از ایجاد نمایشگاه و بازارچه‌ی صنایع دستی خوزستان در قلعه‌ی سلاسل برای نوروز 92 خبر داد.

امین محمودزاده اظهار کرد: با توجه به شرایط قلعه‌ی سلاسل و توافق‌های اولیه صورت‌گرفته برای رونق صنایع دستی این استان، برای ایجاد یک مجموعه‌ی بزرگ مخصوص صنایع دستی خوزستان، قصد داریم قلعه‌ی سلاسل را برای برگزاری این بازارچه در نوروز آماده کنیم.

وی با اشاره به لزوم معرفی و نمایش چرخه‌ی نظام آبی به بازدیدکنندگان از مجموعه‌ی جهانی سازه‌های آبی - تاریخی شوشتر بیان کرد: در سال‌های گذشته فقط آسیاب‌های تنوره‌یی برای بازدیدکنندگان به‌نمایش درمی‌آمدند. امسال قصد داریم برای نخستین‌بار آسیابی شیبی را راه‌اندازی کنیم تا مردم با کارکرد این نوع آسیاب‌ها نیز آشنا شوند. این آسیاب شیبی در حال حاضر تنها آسیاب سالم باقی مانده است و با توجه به قرار گرفتن آن در وسط مجموعه، مسیر مردم برای رسیدن به این آسیاب بسیار سخت است. به همین دلیل قصد داریم با استفاده از دوربین‌های مدار بسته و به‌صورت تصویری دست کم مردم از نوع کار این آسیاب دیدن کنند.

او همچنین با اشاره به امکان بازدید مردم از موزه‌ی مردم‌شناسی در خانه‌ی آیت‌الله مرعشی در نوروز گفت: قصد داریم بخش‌هایی از این مجموعه را برای عرق‌گیری سنتی در نظر بگیریم.

محمودزاده همچنین با اشاره به نظرسنجی‌هایی که در سال‌های گذشته از مردم درباره‌ی چگونگی اجرایی کردن بازدیدها از این مجموعه در نظر گرفته می‌شد،‌ افزود: امسال قصد داریم بیشتر روی بازدید مردم از کل مجموعه‌ی سازه‌های آبی - تاریخی شوشتر تمرکز کنیم. به همین دلیل، مجموعه‌ی نیروی برق به‌صورت جداگانه برای بازدید مردم آماده می‌شود. در سال‌های گذشته، بخشی از این مجموعه به خرید و فروش صنایع دستی اختصاص داشت که امسال کل آن به قلعه‌ی سلاسل منتقل می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار