اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان
دوگانگی در اعطای مجوزهای گردشگری از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و این اداره کل، سبب شده تا آمار دقیقی از مجوزهای صادر شده در زمینه گردشگری وجود نداشته باشد
به گزارش ایرنا خسرو نشان روز شنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری شهرستان خرمشهر در محل فرمانداری، از نبود هم افزایی و همکاری بین سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در موضوع استفاده از دانش، تجربه و تخصص سازمان میراث فرهنگی و اعطای مجوزهای گردشگری انتقاد کرد.
وی با تبیین ظرفیت های گردشگری شهرستان خرمشهر، گفت:گردشگری از اولویت های توسعه خرمشهر بوده است، به گونه ای که از دو دهه پیش قرار بود قطب گردشگری استان خوزستان در جزیره مینو شکل گیرد، اگرچه در این زمینه مطالعاتی هم انجام شد اما سرانجامی نداشت.
وی اظهار داشت: فضای شهر خرمشهر حکم می کند که گردشگری آبی رونق گیرد، خرمشهر در وضعیت موجود در زمینه زیرساخت های لازم برای گردشگری در فقر به سر می برد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت:شهرستان خرمشهر تنها دو هتل 1 و 2 ستاره دارد، ولی تقاضاهایی برای احداث هتل های 4 و 5 ستاره نیز دریافت شده است.
نشان، پروژه های مجتمع تفریحی و ورزش های آبی و موزه دریایی خرمشهر را به عنوان دو پروژه پیشنهادی در بخش اقتصاد مقاومتی برای این شهرستان برشمرد و افزود:از سالیان دور یکی از اولویت های توسعه خرمشهر در برنامه ریزی ها موضوع گردشگری بوده است و خرمشهر ظرفیت گردشگری آبی، دفاع مقدس، مذهبی و بوم گردی را داراست.
وی با تاکید بر تنوع بخشی صنعت گردشگری و توسعه مقاصد گردشگریو جاذبه های گردشگری برای گردشگران گفت:ساخت هتل ها و رستوران های شناور، کشتی های تفریحی و بوم گردی از پیشنهادات تنوع بخشی سرمایه گذاری بخش گردشگری است.
نشان یکی از راهبردهای سرعت بخشی سرمایه گذاری را استفاده از معافیت ها و تخفیف ها و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در زمینه صنایع دستی نیز پیشنهاد کرد نخستین پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی کشور در خرمشهر راه اندازی شود.
وی افزود:با توجه به موقعیت جغرافیایی خرمشهر و به دلیل داشتن شرایط و امکانات بندری و دسترسی به کشورهای منطقه، با ایجاد پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی، صنایع دستی کل کشور از خرمشهر به دنیا صادرات می شود.
نشان اظهار داشت:احداث موزه هنرهای دستی و اکسپو صنایع دستی نیز 2 پیشنهاد مهم و اساسی در این زمینه است چرا که داشتن تاسیسات و امکانات کفایت نمی کند و اکسپو حلقه وصل پایانه و موزه خواهد بود.
وی افزود: این طرح ها را به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه کرده ایم اما هنوز به مرحله امضای تفاهم نامه نرسیده ایم.
وی همچنین در ادامه سخنانش، واگذاری ساختمان قدیمی فرمانداری خرمشهر به اداره تازه تاسیس میراث فرهنگی شهرستان را خواستار شد و گفت:موقعیت مکانی و جایگاه ویژه آن ساختمان در شهر نقش بسزایی در معرفی جاذبه های گردشگری موزه شهری خرمشهر ایفا می کند.
این مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد:راه اندازی شناور در مسیر خرمشهر اهواز از اولویت های کار گردشگری است که اگر همکاری دیگر دستگاه ها باشد می توان اتفاق خوبی را برای نوروز امسال رقم زد و کاروانی از شناورها را روی رودخانه اروند راه انداخت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار