اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۹
سرگردانی و فرار سرمایه گذار از منطقه آزاد اروند از زبان نماینده مجلس
دوگانگی مدیریت در سازمان منطقه آزاد اروند و دستگاه های اجرایی خرمشهر باعث شده که سرمایه گذار برای اخذ مجوز با سردرگمی مواجه شود و بسیاری سرمایه گذاران کار خود را نیمه تمام رها کرده و از خرمشهر به شهرهای دیگر مهاجرت کنند
به گزارش ایرنا عبدالله سامری شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاری شهرستان خرمشهر اظهار داشت:نشست های مشترکی با آقای ترکان دبیر مناطق آزاد کشور مبنی بر اینکه سازمان منطقه آزاد اروند به دنبال دخالت در روند کار مدیران دستگاه های اجرایی نیست، در صورتی که مدیران سازمان، به دنبال مدیریت دستگاه های اجرایی شهرستان هستند.
وی اظهار داشت:مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خرمشهر، تکلیف خود را برای صدور مجوز فعالیت سرمایه گذاران نمی دانند و مشخص نیست که صنعت و معدن و تجارت شهرستان این مجوز را صادر کند و یا سازمان منطقه آزاد اروند، بنابراین دوگانگی مدیریت نابودی شهرستان و سرمایه گذاران را به همراه دارد.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از اخذ 9 درصد معافیت مالیاتی از سرمایه گذاران، گفت:اخذ 9 درصد مالیات از سرمایه گذاران در منطقه آزاد اروند غیر قانونی است.
سامری در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد اروند باید قوانین مناطق آزاد را اعمال کند، گفت:اگر قوانین مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند اعمال نمی شود حداقل بدانیم، تکلیف تجار و سرمایه گذاران منطقه چیست.
سامری همچنین مشکلات مرز شلمچه را یادآور شد و افزود:سردرگمی بزرگی در بین تجار و صادرکنندگان کالا در شلمچه ایجاد شده است و مشخص نیست که چگونه این سردرگمی باید رفع شود.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص استقرار گمرک در خروجی های منطقه آزاد اروند نیز گفت:برای سرعت بخشی این مهم، نامه ای به رئیس جمهوری ارسال شد که تکلیف گیت های منطقه آزاد اروند را مشخص کنند.
وی در پایان سخنانش تصریح کرد:نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در تلاشند تا دروازه های خروجی منطقه آزاد اروند تکمیل شود تا قوانین مناطق آزاد در منطقه اجرا شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار