شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان خبر داد:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بر لزوم ارتقای ارتباط و تعامل دستگاه‌های اجرایی با سازمان‌های مردم‌نهاد استان تاکید کرد
مهرداد شریف مخمل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌که سازمان‌های مردم هم در استان و هم در کشور هنوز در آغاز راه هستند، اظهار کرد: ‌با توجه به نقش و اهمیت سمن‌ها در عرصه‌های مختلف، قطعا سازمان‌های مردم نهاد احتیاج به آموزش دارند و باید تقویت شوند. همچنین باید تعامل دستگاه‌های استانی با سمن‌ها و بالعکس افزایش یابد.

وی افزود: تعامل دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان با سمن‌ها در حال حاضر قابل قبول نیست و قطعا باید این تعامل ارتقا یابد و یکی از اهداف کنونی ما افزایش و ارتقا تعامل و ارتباط دستگاه‌های اجرایی باسمن‌ها است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل 400 سمن در سه سال اخیر در استان تصریح کرد: تا سال 92 تنها 80 سازمان مردم‌نهاد در خوزستان وجود داشت که اکنون این رقم به 480 سازمان افزایش یافته است. اکنون نیز بیش از 150 درخواست جهت راه‌اندازی سمن‌ها در زمینه‌های مختلف دریافت کرده‌ایم که این درخواست‌ها در حال بررسی هستند.

شریف مخمل‌زاده ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد خوزستان در حوزه حقوق شهروندی و حوزه سلامت نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر ورود کرده‌اند و بنابراین در تلاش هستیم که سمن‌ها را به ورود در حوزه‌های حقوق شهروندی و سلامت ترغیب کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل امور اجتماعی استانداری جهت توانمندسازی سمن‌های استان با تاکید بر ضرورت آموزش سمن‌ها عنوان کرد: از صبح امروز 30 کارگاه در ارتباط با سمن‌ها در حال برگزاری هستند؛ دوره آشنایی با قوانین و مقررات سمن‌ها برای کارشناسان فرمانداری ها، دوره آشنایی با کار تشکیلاتی برای NGOها با تدریس دکتر مشکینی، مشاور وزیر و دوره آشنایی سمن ها با وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان و کشور با تدریس رییس مرکز رصد اجتماعی کشور به صورت همزمان از صبح امروز برگزار شده‌اند و تا فردا ادامه دارند.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ادامه داد: از اواخر بهمن ماه دوره نقش سمن‌ها در آسیب‌های اجتماعی برای سمن‌های استان به مدت 4 روز برگزار خواهد شد. در این دوره آموزش نحوه ورود و نقش سمن‌ها در حل آسیب‌های اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد.

شریف مخمل‌زاده از افتتاح خانه سمن‌های خوزستان خبر داد و گفت:‌ تاسیس خانه سمن‌ها هنوز در کشور چندان دنبال نشده و خوزستان جزو نخستین استان‌هایی است که اقدام به راه‌اندازی خانه سمن‌ها کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار