اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
مدیرکل بانوان استانداری خوزستان:
مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت:‌‌ حضور زنان در مدیریت ورزش کشور، رمز موفقیت توسعه پایدار است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت:‌‌ حضور زنان در مدیریت ورزش کشور، رمز موفقیت توسعه پایدار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ منطقه خوزستان،‌ سیده فرانک موسوی در جشنواره توانمندی بانوان ورزشکار خوزستان که امروز (یکشنبه) در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ بانوان معمولا به دلیل کم‌تحرکی به نرمی استخوان مبتلا می‌شوند و ضرورت دارد مکان سرپوشیده مختص بانوان ‌ایجاد شود تا در امنیت و آرامش و به راحتی به ورزش و تحرک بپردازند.

وی با اشاره به تعریف توسعه، گفت: توسعه فرآیندی است که طی آن از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب و بهینه حرکت کنیم؛ ما معتقدیم که نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین منابع توسعه پایدار است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت:‌ ‌پرداختن به ورزش بانوان و فعالیت‌های جسمانی موجب افزایش اعتماد به نفس، ‌نداشتن ناهنجاری‌های جنسی، دوری از مواد اعتیادآور و کاهش جرائم می‌شود.

وی با اشاره به مطالبات جامعه زنان در راستای توسعه ورزش نیز عنوان کرد: عدالت در ورزش جامعه، افزایش امکانات ورزشی جهت رفع نیازهای زنان، افزایش تعداد مربیان متخصص زن در امور ورزش در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، پژوهش در حوزه زنان و ورزش، تخصیص منابع ممکن برای ورزش بانوان و تربیت و آموزش مربیان خانم، از مطالبات جامعه زنان در راستای توسعه ورزش به شمار می‌رود.

موسوی بیان کرد: نقش رسانه‌ها در این بخش نیز بسیار تاثیرگذار است و باید تاثیر ورزش بر سلامت جامعه، توسط رسانه‌ها پررنگ نشان داده شود.

وی گفت: ‌توجه به نقش زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی، نه تنها از اهداف اساسی توسعه کشور است، بلکه ابزار موثر در تحقق این اهداف محسوب می‌شود. یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی کشورها نیز میزان مشارکت و نقشی است که زنان در آن کشور دارا هستند. باید گفت زنان، مدیران عاطفی خانواده‌ها هستند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان افزود: ‌توسعه و اعتلای تربیت‌بدنی و ورزش در جامعه ما، منوط بر تحول سازنده و مثبت در برنامه‌های جاری ورزشی، بازنگری در برنامه‌های گذشته و جاری، تدوین برنامه‌های کارآمد و موثر که منطبق با نیازهای اساسی جامعه است، می‌باشد. همچنین در بیشتر جوامع، زنان از فرصت‌های برابری برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی محروم و با محدودیت‌هایی مواجه هستند که از جمله آن می‌توان به محدودیت‌های مالی و امکاناتی، تخصصی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

وی بیان کرد: ‌حضور زنان در مدیریت ورزش کشور، رمز موفقیت توسعه پایدار است. علی‌رغم کمبودهای موجود در عرصه ورزش بانوان، باورهای نادرست فرهنگی در جامعه و عدم تمایل حامیان مالی به ورزش زنان، باز می‌بینیم که در مقایسه با گذشته، ورزش بانوان پیشرفت‌های خوبی داشته است و این روند، رو به رشد و ملموس است.

موسوی گفت: بهبود عوامل ساختاری و مدیریتی در جهت بکارگیری بیشتر زنان در پست‌های مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان و زیر مجموعه و همچنین در سازمان‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم، بر توسعه ورزش اثرگذارند. ‌عوامل مالی و امکاناتی، انسانی و تخصصی، فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توانند موجبات توسعه پایدار مدیریت زنان در ورزش را به همراه داشته باشند.

وی ‌عدم ورود اسپانسرها به ورزش بانوان را از مشکلات این بخش برشمرد و عنوان کرد: اکنون نقطه امید ورزش بانوان، اجرایی شدن ماده 53 با حمایت استاندار خوزستان است و امیدواریم بخشی از این ماده نیز برای ورزش بانوان هزینه شود.

به گزارش ایسنا، ‌سیما مهمدی، سرپرست همایش توانمندی بانوان ورزشکار استان نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم این است که توانمندی‌های زنان مسلمان به منصه ظهور برسد تا دنیا بداند که با وجود تبلیغات سو توسط گروه‌های منحرف در جهان اسلام، بانوان ما در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، آسیایی و جهانی خوش درخشیده‌اند و می‌درخشند، به گونه‌ای که زهرا نعمتی، ورزشکار ملی‌پوش رشته تیراندازی که بر اثر یک حادثه معلول می‌شود به عنوان سفیر صلح و دوستی در سازمان ملل حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: ‌بانوان ورزشکار می‌توانند نقش بسیار موثری در عرصه‌های کشوری، بین‌المللی و جهانی ایفا کنند و با توجه به این‌که نگاه دولت تدبیر و امید به ورزش بانوان، نگاهی مثبت است، انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند، نقش بانوان به دلیل توانمندی، ارتقا داده شود و این مهم تنها با تلاش و همت همه جانبه ما بانوان میسر می‌شود.

سرپرست همایش توانمندی بانوان ورزشکار خوزستان گفت:‌ با توجه به این‌که استان خوزستان یک قطب بزرگ ورزشی در ایران اسلامی، آسیا و جهان محسوب می‌شود، بانوان ورزشکار استان نیز می‌توانند در رویدادهای مختلف ورزشی صاحب جایگاه و مقام شوند. این مهم نیز مستلزم این است که مسوولان و خود ورزشکاران در جهت توانمندسازی، گام‌های موثر بردارند.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از نیازهای اساسی جهت این توانمندسازی، نقش نواب‌رییس‌های هیات‌های ورزشی است که براساس آیین‌نامه، هیات‌های ورزشی باید مدافع حقوق بانوان ورزشکار خود باشند. دومین موضوع، حمایت روسای هیات‌های ورزشی، ‌ارگان‌ها و نهادها از جامعه ورزش بانوان و حمایت باشگاه‌داران استان از جامعه ورزشی بانوان در جهت توسعه سلامت، قهرمان‌پروری، پرورش استعدادها و حفظ آن‌ها است و دیگر موردی که می‌توان به آن اشاره کرد، معلمان و مربیان ورزشی هستند که روح و جسم دانش‌آموزان را صاف و پاک می‌کنند و با آموزش‌های خود در پرورش نسلی سالم، توانمند و امیدوار، نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی در پایان گفت:‌ بسترسازی جهت بهره‌وری هر چه بیشتر سطح توانمندی‌های بانوان ورزشکار در فرآیند توسعه همه جانبه، مهم‌ترین دغدغه امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان است و بر این باوریم که باید برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌های لازم برای ارتقا این موضوع، صورت بگیرد.

برچسب ها: ورزش بانوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار