اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
طبق آیین نامه ارتقاء، اساتید باید در حوزه فعالیت های فرهنگی خود امتیازاتی را کسب کنند
یکشنبه 17 بهمن ماه 1395 کارگاه اخلاق علمی حرفه ای اسلامی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در راستای دانش افزایی اساتید آغاز بکار کرد و تا 18 بهمن ماه ادامه پیدا خواهد نمود.

مهرداد کاظم زاده عطوفی روانشناس بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در این کارگاه مبانی اخلاق حرفه ای را مرور کرده و در واقع با توجه به رویکردهای روان شناختی و ساخت و شکل گیری رفتار، به این موضوع فکر می کنیم که چرا مفاهیم اخلاقی که دانش آن را همه در سطح جامعه دارند به صورت رفتار اخلاقی، محدود دیده می شود و علیرغم اینکه هر کسی دستورالعمل، قوانین و بایدها و نبایدهای خاصی در ذهن خود دارد ولی این بایدها و نبایدها در مقام رفتار تغییر کرده و به عبارتی تبدیل به رفتار نمی شود.

کاظم زاده عظوفی خاطرنشان کرد: در واقع در این کارگاه فاصله بین دانش اخلاقی و رفتار اخلاقی بررسی می شود تا دریابیم که وظیفه هر کدام از ما در جامعه چیست و چکار باید کرد تا اجتماع به سمت رفتارهای اخلاقی پیش برود.

وی به خروجی و برآیند این گونه دوره ها اشاره کرد و گفت: بنا به تجربه شخصی که در دانشگاه های مختلفی در حال تدریس هستم، این کارگاه ها عمدتا با استقبال روبرو شده است چرا که جنس کارگاه مفهومی و شناختی است و کارهای عملی در این کارگاه ها انجام می شود و نهایتا اساتید به سمت خوداندیشی پیش می روند.

مهرداد کاظم زاده عطوفی بیان داشت: طبق آیین نامه ارتقاء، اساتید باید در حوزه فعالیت های فرهنگی خود امتیازاتی را کسب کنند که طبیعتا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بحث برگزاری کارگاه های هم اندیشی و دانش افزایی اساتید، امتیازی را به اعضای شرکت کننده خواهد داد که در جهت ارتقاء آنان تاثیر مثبت دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری این مفاهیم در حوزه های دانشگاهی بتوان موضوع اخلاق و ساخت رفتار سالم را توسعه داد و در واقع تغییرات را از بافت فرهیخته به سطح جامعه انتقال داد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار