شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
فرماندار دزفول بابیان اینکه تشکیلات میراث فرهنگی خوزستان کاملا سیاسی است از کمبود شدید بودجه و نیرو در میراث دزفول انتقاد کرد.

حبیب الله آصفی اظهار کرد: در روزهای اخیر انتقادات و اعتراضات مردم دزفول نسبت به میراث فرهنگی شدت گرفته که ناشی از بی توجهی های متولیان و رو به نابودی رفتن آثار ارزشمند این شهر تاریخی است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی دزفول بر اثر بی توجهی متولیان به یک ویرانه تبدیل شده است، افزود: با این حال نمی توانیم انتظارات مردم در خصوص میراث هزار ساله خود را انکار کنیم.

فرماندار دزفول بیان کرد: اگر این روزها شاهد انتقادات ریز و درشت مردم در فضای مجازی و یا به شکل های مختلف هستیم به دلیل این است که تاکنون زبان منطقی برای توجیه آنها نداشته ایم.

آصفی با بیان اینکه مردم دزفول برای میراث فرهنگی خود جان می دهند، گفت: میراث فرهنگی دزفول باید رابطه خود را با انجمن های مردم نهاد در زمینه های میراث فرهنگی، تقویت کند و به جای پس زدن، دست همراهی و همکاری به آنها بدهد.

وی، خوزستان را یک استان میراثی خواند و افزود: متاسفانه تشکیلات میراث فرهنگی خوزستان کاملا سیاسی است و به جای پرداختن به مسائل و مشکلات حوزه مربوطه به مسائل دیگری می پردازد که این یک درد بزرگ است.

آصفی با انتقاد از کمبود شدید بودجه و نیرو در میراث فرهنگی دزفول ادامه داد: دریای بیکرانی از میراث فرهنگی در دزفول وجود دارد اما حتی عوامل دزفولی سازمان میراث فرهنگی کشور نیز به فکر آبادی میراث شهر خود نیستند و درکی از قضایا و لزوم اهتمام به این آثار ارزشمند ندارند.

فرماندار دزفول با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی شهرستان باید بدون توجه به مقام و نام دستگاه، با تمامی متخلفان در این حوزه به شدت برخورد کند، افزود: ما نیز در فرمانداری همواره سعی کرده ایم در این آشفته بازار عدم رسیدگی به اداره میراث شهرستان از طریق مختلف به تامین بودجه برای این اداره بپردازیم تا مرهمی بر دردهای میراث دزفول باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار