اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
سردار علی فضلی:
دشمنان ایران باید بدانند ملت ایران از هیچ دشمنی ترس نداشته و دغدغه تهدید استکبار را ندارد
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان آمادگی کامل نیروهای مسلح مقابل هرگونه تهدید دشمن، گفت:دشمنان ایران باید بدانند ملت ایران از هیچ دشمنی ترس نداشته و دغدغه تهدید استکبار را ندارد.







به گزارش شوشان، سردار علی فضلی در همایش گفتمان انقلاب اسلامی که شامگاه سه شنبه 19 بهمن ماه در دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: خدارا شاکرم که در ایام الله دهه مبارکه فجر و در روز ایمان و وفاداری همافران نیروی هوایی ارتش با امام در 19 بهمن ماه 1357 توفیقی حاصل شد تا در این گردهمایی در آبادان حضور داشته باشم.

وی انقلاب اسلامی را مدیون و مرهون امام راحل دانست و با نقل به مضمون تعبیری از امام که پایه‌های انقلاب اسلامی بر سه اصل قرآن، عترت و مردم قرار دارد، گفت: آن گاه که مردم شریف، آگاه و شجاع در سایه مجاهدت های بیش از پنج دهه امام همراه دیگر علما، مراجع و شهدا که بستر پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند، به میدان آمدند پیروزی انقلاب رقم خورد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به این گفته رییس‌جمهور آمریکا که هنوز گزینه جنگ علیه ایران روی میز است، گفت: گزینه‌هایتان روی میز، زیر میز فرقی به حال این امت ندارد چراکه این مردم آبدیده هستند و امروز مردم برای دفاع از دین خدا دغدغه ندارند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بی شک با حضور همه اقشار مردم اعم از زن، مرد، پیر، جوان، شیعه، سنی و ... بوده است که همه به ندای امام راحل لبیک گفتند و به میدان آمدند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر امری تاکید مؤکد دارند و آن حفظ روحیه و گفتمان انقلابی و انقلابیگری، تجلیل از انقلابیون و پیشکسوتان انقلاب است و این موضوع طی چند سال اخیر جایگاه ویژه‌ای در ادبیات رهبر معظم انقلاب پیدا کرده است و ایشان به مناسبت‌های مختلف به تبیین ابعاد و اثرات آن می‌پردازند.

وی با طرح این پرسش که وظیفه انقلابیون در مقابل این گفتمان چیست و نهادینه شدن روحیه انقلابیگری چه نتایج  و اثراتی را برای کشور در پی خواهد داشت، گفت: نکته اول این است که اپوزیسیون نظام سلطه جهانی امروز جمهوری اسلامی ایران است و عامل موفقیت و پیروزی جمهوری اسلامی در ایستادگی مقتدرانه است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه چه چیز مانع از آن شده است که مقاصد سلطه گران تحقق پیدا نکند، به دو کلیدواژه اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: قطعا انقلاب اسلامی مانع تحقق اهداف آن‌ها بوده است که امروز در نظام جمهوری اسلامی تبلور پیدا کرده است. با توجه به این چارچوب است که امروز رهبر انقلاب می‌فرمایند که زنده نگاه داشتن خط انقلابی امام خمینی (ره) به منزله بیعت با پیغمبر اسلام است.

وی افزود: به تعبیر دیگر آن کسی که امروز با امام بیعت می‌کند با پیغمبر بیعت کرده است و وقتی شما خط انقلابی امام را زنده نگه می‌دارید و نمی‌گذارید که مندرس شود و رنگ کهنگی بگیرد در واقع با پیغمبر بیعت کرده‌اید.
داشتن روحیه انقلابی بیعت با پیامبر است و این را باید قدر بدانیم. حفظ این ارزش‌ها تکلیف است.

فضلی با اشاره به اینکه امشب ساگرد عملیات والفجر هشت است به بیان خاطراتی از این عملیات پرداخت و اظهار داشت: شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری را در مبارزه با دشمن تحمل کردند که عملیات والفجر هشت نمونه یکی از آنان است.

وی از کار انداختن ماشین جنگی دشمن و خسارت زدن به دشمن، زمین‌گیر کردن پایگاه موشکی و به بن‌بست کشیدن نیروی دریایی عراق تا آخر جنگ را ازجمله اهداف عملیات والفجر هشت در جنگ تحمیلی برشمرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه کمک‌های غیبی خداوند متعال به رزمندگان در جنگ بسیار مشهود بود، گفت: در عملیات‌ها، ثانیه‌ها و دقیقه‌ها تعیین‌کننده پیروزی بودند و کوچک‌ترین اشتباهی موجب شکست ما می‌شد که این بیانگر عمق سختی‌های رزمندگان در دفاع مقدس بوده است و باید اکنون قدر‌ آن را به درستی بدانیم و لحظه‌ای از اهداف آنان کوتاهی نکنیم.

وی با اشاره به دیدار خود با سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، گفت: ایشان فرمودند که رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری بر این دارند که خاطرات دفاع مقدس، اصالت‌ها و ابعاد انقلاب اسلامی، مجاهدت ها و ایثارها به جوانان این مرز و بوم منتقل شود.

وی افزود : این‌ها هم برای ما یک تکلیف است و هم برای جوانان عزیزمان که باید به عظمت کاری که رزمندگان انجام دادند و در مواجهه با دشمن آن فداکاری‌ها را انجام دادند، وقوف پیدا کنند. این مجاهدت ها  ما را به جایی رسانده است که وقتی سران کفر و استکبار تهدید می‌کنند دیگر دغدغه‌ای از تهدید آنان نداریم.

سردار فضلی با اشاره به این گفته رییس‌جمهور آمریکا که هنوز گزینه جنگ بر علیه ایران روی میز است، اظهار داشت: گزینه‌هایتان روی میز، زیر میز فرقی به حال این امت ندارد چراکه این مردم آبدیده هستند. امروز مردم برای دفاع از دین خدا دغدغه ندارند چراکه فرزندان عزیز رزمنده این امت شب و روز، زمین، دریا و  آسمان را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اوائل انقلاب و جنگ امکانات چندانی در اختیار مردم و نیروهای رزمنده در دسترس نبود، افزود:  آن‌ها با اینکه تجهیزات و امکانات چندانی نداشتند در برابر دشمن سر تسلیم فرود نیاورند و  با لطف و عنایت خدا مردمی با این اندیشه، با آبدیدگی نیروهای مسلح مقتدر اکنون با عزت اقیانوس ها را در می نوردند.

فضلی تصریح کرد: امروز نیز خانواده بزرگ نیروهای مسلح که بخشی از این مردم شریف هستند، برای دفاع جانانه از مردم در آمادگی بسیار خوب و بالائی به سر می‌برند. دشمنان ایران اسلامی برای خودشان رجز می‌خوانند و شعار می‌دهند، آنان کلاهشان حداقل پیش مردم ما پشمی ندارد.
امروز همان جایی که نقطه قوتشان است، نقطه ضعفشان هم است.

سردار علی فضلی در پایان با خاطره ایی از شهید روحانی حجت الاسلام سید محمد ملکی به سخنان خود پایان داد.

همچنین در این مراسم، دکتر محمدرضا خسروی نیکو رئیس دانشکده نفت آبادان اظهار کرد: این دانشکده همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی در جنوب کشور ایفا می‌کرد، در دوران دفاع مقدس نیز به‌عنوان یک پایگاه فرماندهی جبهه‌های جنگ بوده است.

وی افزود: این دانشکده در دوران دفاع مقدس حدود 400 دانشجو داشت و بیش از 30 شهید را تقدیم این انقلاب کرده است و همچنان با تربیت مهندسان جان بر کف و از جان گذشته به نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

رئیس دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان با بیان اینکه اگر بخواهیم بلحاظ دانشجو با دانشگاه های کشور آمار نسبی ایی بگیرم گفت : این دانشکده بلحاظ تعداد دانشجویان جزء بالاترین دانشگاه های کشور است که شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

در حاشیه پایان این همایش از دو خانواده شهید این دانشکده  توسط سردار فضلی ، امام جمعه ، ریاست دانشکده نفت ، فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر،فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج آبادان تقدیرشد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار