اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲

 

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح گفت: جامعه پزشکی دوشادوش سایر مردم و رزمندگان مخلصانه در هشت سال جنگ تحمیلی حضور یافتند و خدمات فراوانی ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر حسن فیرور آبادی عصر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت شهید دکتر محمد علی رهنمون در محل شهادت وی در بیمارستان صحرایی خاتم انبیا در مسیر25 کیلومتری  اهواز- خرمشهر  اظهار کرد: اینجا کربلایی دیگر به نام خوزستان است که آن رزمندگان اسلام خالصانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل  شرکت کنند.

وی افزود: بیمارستان صحرایی خاتم انبیا مکانی است که به خاطر شهادتهای فراوانی که در آن صورت گرفته است مکانی معطر به خون شهیدان و مقدس است. همچنین  در این مکان شاهد یک پیوند نورانی و عاشقانه از سوی اساتید و دانشمندان پزشکی ایران و با جنگ و رزمندگان بودیم.

سرلشکر  فیرور آبادی با اشاره به اهمیت و نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اساتید، پزشکان، پرستاران و تمام جامعه پزشکی در دوران مبارزات برای سرنگونی استبداد در هر گوشه از این کشور وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.

وی گفت: پزشکان برجسته ترین نقش خود را پیش از انقلاب هم به خصوص در زلزله طبس به خوبی ایفا کردند. در آن زمانی که آوردن نام امام خمینی (ره) عواقب زیادی در برداشت در منطقه  زلزله زده طبس اردوگاهی به نام «حضرت امام خمینی» با محوریت حضور افرادی همچون دکتر رهنمون تشکیل شده بود. این اردوگاه نمونه کاملی از تشکیل حکومت اسلامی قبل از  انقلاب اسلامی بود به گونه ای که در اردوگاه در بخش زایمان 109فرزند پسر به دنیا آمدند که نام روح الله را بر آنها نهادند.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جامعه پزشکی فعال تر شد و برای درمان مجروحان راهی جبهه های  جنگ شدند که نمونه از این افراد، شهید دکتر لباف بود که برای اعزام شدن به جبهه های حق علیه باطل، تخصص خود را تغییر  داد و رهسپار  منطقه های جنگی شدند که در این راه به شهادت رسیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بخش عاطفي دفاع مقدس سرشار از نقش بی بدیل پزشكان، پرستاران، پيراپزشكان و متخصصان در اورژانسها و بيمارستان‌هاي خط مقدم و مناطق جنگي است.خدمات جامعه پزشکی در دفاع مقدس کاری بسیار بزرگ بود و به گفته آیت الله مشکینی اگر تمام عمر برای این توفیقات سجده کنیم کم است.

رئیس ستاد نیروهای مسلح  افزود: جامعه پزشکی كشور از دستان بلند انقلاب در دفاع از مستضعفان جهان غافل نمانده و شربت شفابخش خود را نصیب محرومان در کشورهایی مانند لبنان، بوسنی، افغانستان، پاکستان و ديگر کشورهای مسلمان دیگر کرده است.

در این مراسم که  با حضوردکتر محمدحسن طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اساتید دانشگا های علوم پزشکی و جراحان کشور برگزار شد به چهار خانواده از شهدای جامعه پزشکی جایزه ویژه شهید رهنمون اعطا شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار