اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
رئیس پلیس فتا استان خوزستان مطرح کرد:
رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: فردی که به‌سایت فروش خودرو منطقه آزاد اروند دسترسی پیدا کرده بود و اطلاعات ثبت شده خریداران خودرو را سرقت کرده بود توسط پلیس فتا دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ حسنوند ضمن اشاره به ارجاع پرونده شاکی به کارآگاهان و کارشناسان فنی پلیس فتا، تصریح کرد: چندی پیش شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت که سایت فروش خودرو منطقه آزاد اروند مورد حمله هکر یا هکرها قرار گرفته است.
 
وی افزود: پس از اخذ پرونده و رسیدگی‌های لازم و گرفتن اطلاعات از شاکی که بیان داشت سایت منطقه آزاد اروند مورد حمله هکر یا هکرها قرار گرفته و اطلاعات خریداران خودرو به سرقت رفته است، ضمن آن‌که با مختل کردن سیستم‌های موجود در سرور باعث اختلال در سایت شده‌اند.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌ها و تحقیقات میدانی که توسط کارشناسان فنی انجام شد متهم با وارد کردن نام کاربری و پسورد خود در ابتدا باج‌افزاری را وارد سرور اصلی شرکت می‌کند‌ که اطلاعات خریداران خودرو‌ را کدگذاری ‌می‌کند و باعث شده بود هیچ فایلی در سامانه ترخیص خودرو قابل دسترسی نباشد.
 
سرهنگ حسنوند ‌در ادامه بیان کرد: با بررسی تجهیزات رایانه‌ای و سرور توسط کارشناسان و نیز بررسی لاگ ورود به سیستم و گرفتن استعلام‌های مورد نیاز متهم شناسایی گردید که در همین راستا و در اجرای دستور مقام قضایی متهم به این پلیس احضار گردید، متهم در بازجویی‌های اولیه همه چیز را انکار می‌کرد ولی با توجه به  ادله و مستندات کافی که در طول تحقیقات جمع‌آوری شده بود به بزه انتسابی معترف گردید پرونده تکمیل و به همراه متهم روانه دادسرا گردید.
 
رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد‌:  مدیران وب‌سایت‌ها باید دقت لازم را در بالابردن امنیت لحاظ نمایند و شرکت‌هایی که مسئولیت‌ راه اندازی وب‌سایت را دارند باید آنتی‌ویروس و یا نرم‌افزار‌های حفاظتی را مرتب به روز رسانی کنند و از روش‌های ساده برای انتخاب رمز استفاده نکنند زیرا مسئولیت هرگونه سوء‌استفاده و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها، بر عهده مدیر وب‌سایت می‌باشد و براساس قانون جرایم رایانه‌ای هركس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی كه به‌ وسیله تدابیر امنیتی حفاظت‌شده‌ دسترسی پیدا کند، به حبس از نود و یك روز تا یك‌سال یا جزای نقدی محكوم خواهدشد.
 
سرهنگ حسنوند در پایان گفت: اگر به هر نحوی  سایت شرکت تجاری شما دچار حمله هکرها گردید برای رسیدگی و طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار