شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
وعده فرماندار اهواز به مردم بخش غیزانیه برای رفع مشکلات
فرماندار اهواز گفت: به مردم بخش غیزانیه قول می دهیم تا پایان دولت یازدهم بخش عمده ای از مشکلات آن ها برطرف خواهد شد.
شوشان: افتتاح همزمان 15 پروژه عمرانی، آموزشی و روشنایی بخش غیزانیه به مناسبت دهه فجر با حضور ارزانی فرماندار اهواز، هاشمی بخشدار غیزانیه و برخی مسئولان در روستای عوافی از توابع بخش غیزانیه برگزار شد.

به گزارش شوشان ، فرماندار اهواز ضمن تبریک دهه فجر بابیان اینکه امام خمینی (ره) با زمینه‌سازی انقلابی توانست بستر خدمت و توجه به مردم را فراهم کند، گفت: طی سال‌های متمادی استکبار غربی و نظام شاهنشاهی به مردم ستم می‌کردند که امام راحل (ره) با زمینه سازی انقلاب اسلامی توانست توجه مسئولین را به مردم  جلب کند و امروز بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زیر سایه مقام معظم رهبری وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم.

وی بیان‌ کرد: بعد از بررسی مشکلات بخش غیزانیه نخستین گامی‌ که در فرمانداری اهواز برداشته نصب بخشداری جوان بود که با این گام توانستیم اقدامات بخش غیزانیه را با حاکمیت استانی و دولت تنظیم کنیم . متاسفانه محرومیت در بخش غیزانیه به حدی زیاد است که مسائلی مانند آب شرب و فرسوده بودن مدارس در بین این همه مشکلات اندک و ناچیز است.

ارزانی در ادامه به لزوم توجه بیشتر حاکمیت و دولت ها نسبت به مسائل فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و افزود: اگر جامعه مدنی از توسعه فرهنگی و آموزشی برخوردار نباشد به هیچ عنوان پیشرفت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را نخواهد داشت‌ زیرا عامل موفقیت کشورهای توسعه یافته و مدرن ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی است.

ارزانی در ادامه به عوامل ترک تحصیلی دختران این بخش پرداخت و افزود: برخی دیگر از مشکلات آموزشی بخش غیزانیه بعد مسافت مدارس دختران است که عامل اصلی ترک تحصیلی دانش آموزان دختر است که در همین راستا آموزش و پرورش برخی اقدامات را انجام داده است ‌که این بخش به توجه بیشتر متولیان این سازمان نیز نیاز دارد.

وی به بحث فرسودگی لوله های آب بخش غیزانیه اشاره کرد و گفت: تاریخچه مشکلات آب بخش غیزانیه 30 الی 40 ساله است که به دلیل فرسودگی و شکستگی خطوط لوله های مسیر ۵۵ کیلومتری انتقال آب (از شیبان تا غیزانیه) مردم را از بی آبی اذیت کرده که امیدواریم در این راستا شرکت آب و فاضلاب روستایی گامی را برای حل بخشی از مشکلات بردارد.

ارزانی وضعیت جاده های روستایی را نامناسب دانست و تاکید کرد: باتوجه به صاف و کفی بودن زمین در کلانشهر اهواز شاید قابل باور خیلی ها نباشد که بدترین راه روستایی کشور را در شهرستان اهواز داریم که باتوجه به وضعیت موجود، بخش غیزانیه بیشترین مشکلات جاده های روستایی اهواز را دارد که سزاورار شهروندان این بخش محروم نیست.

ارزانی تصریح کرد: در مصوباتی که در کارگروه‌های بررسی مشکلات بخش های اهواز تصویب شد به مردم بخش غیزانیه قول می دهیم تا پایان دولت یازدهم بخش عمده ای از مشکلات آن ها برطرف خواهد شد.









































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار