اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
این روزها وضعیت در خوزستان به گونه ای است که حتی مقامات این استان از چاره جویی برای آن عاجز مانده اند و قطعا رفع مشکلات فعلی که به غایت افزوده شده است، عزم ملی می طلبد؛ آن هم نه در شعار بلکه در عمل! در حقیقت اگر همان فرامین مورد اشاره رهبر انقلاب به دولت برای رفع مشکلات اساسی استان خوزستان مورد اقدام جدی دولت قرار می گرفت، شاید مشکلات کمتری امروز دامن گیر مردم قهرمان این استان بود.
سال گذشته در همین ایام، دکتر محسن رضایی از ارسال نامه ای به رهبر انقلاب، خبر داد؛ نامه ای که در آن سه خواسته  مهم مردم خوزستان مطرح شده بود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره این نامه گفت: در نامه‌ای که به محضر رهبری معظم انقلاب نوشتم، سه خواسته را از زبان مردم خوزستان مطرح کردم؛ سه خواسته ای که به آلودگی کارون، غبار خوزستان و نمک گیری سد گتوند مربوط بود و ایشان به رئیس‌جمهوری دستور دادند تا این سه معضل را در برنامه ششم توسعه چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از گذشت یک سال از صدور دستور رهبر انقلاب برای چاره اندیشی درباره این سه معضل عمده مردم خوزستان، هنوز دقیقا مشخص نشده که دولت برای رفع یا حل این معضلات چه چاره ای اندیشیده است. آنچه این روزها مردم در خوزستان می بینند، نه تنها حکایت از چاره اندیشی ندارد، که به نظر می رسد روز به روز بر مصائب مردم در این استان افزوده می شود. 

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته، قطعی برق هم به معضلات دیگر مردم خوزستان افزوده شد؛ قطعی برخی که خود حاصل دو معضل دیگر انباشته شده از گذشته است؛ تلاقی رطوبت و آلاینده ها باعث شده است که خطوط انتقال برق در این استان از خط خارج شوند و مردم شهرهای این استان بی برقی را هم علاوه بر مصائب دیگر خود تجربه کنند. آن هم استانی که دارای ۸۰ درصد تولید نفت و گاز کشور است و یک سوم آب های سرزمین و ۴۰ درصد صنایع و ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی و قطب تولیدات انرژی و کشاورزی را داراست! استانی که نمونه آن در جهان کم و انگشت شمار است؛ اما مصیبت های آن از جنگ گرفته تا محرومیت و ریزگردها و کمبود آب شرب هم از نمونه های بی سابقه در جهان است!

این روزها وضعیت در خوزستان به گونه ای است که حتی مقامات این استان از چاره جویی برای آن عاجز مانده اند و قطعا رفع مشکلات فعلی که به غایت افزوده شده است، عزم ملی می طلبد؛ آن هم نه در شعار بلکه در عمل! در حقیقت اگر همان فرامین مورد اشاره رهبر انقلاب به دولت برای رفع مشکلات اساسی استان خوزستان مورد اقدام جدی دولت قرار می گرفت، شاید مشکلات کمتری امروز دامنگیر مردم قهرمان این استان بود.

حال بماند که آنها اینقدر نجابت کرده اند که نه تنها سهم 2 درصدی شان از محل درآمدهای نفتی را مطالبه نکرده اند که همواره بار مشکلات و سختی ها را برای سربلندی میهنشان به دوش کشیده و به جان خریده اند و برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی از جان مایه گذاشته اند.

مردم خوزستان که در دوران جنگ تحمیلی با رشادت تمام مقابل دشمن بعثی ایستادگی کرده و حتی اجازه نداند که یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی در دست دشمن بماند، حق شان نیست که امروز علاوه بر مشکلاتی که از ناحیه جنگ برایشان باقی مانده اند، بار دیگری را به دوش بکشند.

هنوز گلایه های مردم خوزستان از مشکلات ناشی از نداشتن آب آشامیدنی مناسب فراموش نشده که معضل ریزگردها و امروز قعطی برق هم به آن اضافه شده، بایسته است که دولت هر چه سریع تر برای رفع مشکلات یاد شده اقدام کرده تا رنج این مردم قهرمان بیش از این ادامه نیابد.

در این میان، توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکلات اساسی استان خوزستان جزو اصلی ترین اقدامات و اولویت ها قرار بگیرد و بهتر است، همانطور که برای رفع مشکلات دریاچه ارومیه ستادی تشکیل شد و ردیف بودجه مجزایی هم در نظر گرفته شد؛ برای حل مشکلات خوزستان هم همین اقدامات انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار