اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۱۵۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: خوزستان به قطب درمانی مهم در کشور و حوزه خلیج فارس تبدیل خواهد شد
هشت سال جنگ تحمیلی باعث تخریب زیرساخت ها و عقب ماندگی استان در احداث و توسعه زیرساخت های سلامت شد.
دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام پروژه های عمرانی مختلف و متعدد در واحدهای تابعه دانشگاه جهت افزایش زیر ساخت ها و فضاهای درمانی و بهداشتی خبر داد و گفت: هشت سال جنگ تحمیلی در استان خوزستان باعث تخریب زیرساخت ها و عقب ماندگی استان در احداث و توسعه زیرساخت های سلامت شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر اهواز مرکز قطب چهارم خدمات سلامت در کشور است و نه تنها بیماران استان خوزستان بلکه از استان های همجوار مانند لرستان، ایلام ، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شهرهای جنوبی کشور عراق نیز به بیمارستان های استان مراجعه و خدمات تخصصی و فوق تخصصی لازم را دریافت می کنند.

ایدنی با بیان اینکه قدیمی ترین بیمارستان شهر اهواز، بیمارستان رازی است که احداث آن به دوران جنگ جهانی دوم برمیگردد و بیمارستان های گلستان و ابوذر نیز از بیمارستان های قدیمی شهر اهواز می باشند، اضافه کرد: ساختمان جدید بیمارستان امام خمینی(ره) از سال 1350 کلنگ زنی شد و در سال 1380 به بهره برداری رسید. بنابراین فرسوده بودن زیرساخت های درمانی در استان، یکی از مهمترین چالش های استان در طرح تحول نظام سلامت می باشد که باعث کاهش بارز تخت های بیمارستانی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با اشاره به اینکه استان خوزستان از استاندارد تخت های بستری فاصله زیادی دارد و ما در تلاش جهت کاهش این فاصله هستیم، ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش چشمگیر هزینه های پرداختی از جیب مردم، بار مراجعات بیماران به بیمارستان های دولتی افزایش زیادی داشت و بیمارانی که قبلا به دلیل تنگناهای مالی نمیتوانستند به بیمارستان ها مراجعه کنند و همچنین حجم عظیمی از مراجعین به بیمارستان های خصوصی به سمت بیمارستان های دولتی آمده و ما با افزایش تعداد مراجعات مردمی مواجه بودیم و اشغال تخت بیمارستانی به 100 درصد در مراکز درمانی رسید و این امر، کاهش فضاهای درمانی دولتی را نمایان تر کرد.

وی اذعان داشت: در اولین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مشکل کمبود بارز تخت های بستری با دکتر هاشمی مطرح و با اهتمام دولت تدبیر و امید به افزایش زیرساخت های سلامت در استان خوزستان، مقرر شد هر چه سریعتر زیرساخت های درمانی استان افزایش یابند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور عنوان کرد: در این راستا بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان به سرعت تجهیز و با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید، همچنین بیمارستان مادر رامهرمز که متاسفانه به صورت ناقص افتتاح شده بود و مشغول ارائه خدمات به مراجعین بود، تجهیز و فضاهای درمانی آن تکمیل شد.

وی ادامه داد: در اهواز نیز دو پروژه بیمارستان جدید ابوذر و سوانح و سختگی پادادشهر به سرعت تامین اعتبار شده و با سرعت زیادی در حال احداث می باشند که ان شاء الله این دو بیمارستان تا قبل از اتمام عمر دولت یازدهم تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

ایدنی در خصوص افزایش زیرساخت های بخش های ویژه بستری، بیان داشت: در بخش سوختگی خوشبخانه توانستیم بخش BICU سوختگی را در بیمارستان آیت الله طالقانی و همچنین مرکز تخصصی پیوند مغز استخوان را با توجه به بار مراجعات بیماران سرطانی و تالاسمی و لزوم استفاده این بیماران از خدمات نوین درمانی، با حضور وزیر بهداشت افتتاح کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور عنوان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده کار احداث ساختمان مرکز جامع قلب با 125 تخت بستری در بیمارستان گلستان اهواز تا پایان دهه فجر به اتمام رسیده و ان شاء الله با تجهیز این مرکز، امکانات درمانی نوینی در اختیار بیماران قلبی قرار خواهد گرفت.

وی ضمن تشکر و قدردانی از بهداری رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمایت و نیک اندیشی در افزایش فضاهای درمانی استان، ادامه داد: خوشبختانه با تفاهم نامه منعقده و نگاه مثبت و تعامل سازنده بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقرر شد بخشی از بیمارستان شهید دکتر مجید بقایی که پس از احداث مورد استفاده قرار نگرفته بود، به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز واگذار شود تا بتوان با با کمک ظرفیت این بیمارستان بتوانیم خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی با کیفیتی را به بیماران ارائه دهیم.

ایدنی تصریح کرد: بیمارستان شهید دکتر بقایی 2 یکی از درخشان ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه اقتصاد مقاومتی بود و خوشبختانه توانستیم از ظرفیت بلااستفاده بیمارستان استفاده نموده و 400 تخت بیمارستانی را با هزینه اندک مورد بازسازی و تجهیز قرار داده و با افتتاح این بیمارستان، به نحو قابل توجهی تخت های بیمارستانی را در شهر اهواز و استان خوزستان افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص ضرورت افتتاح بیمارستان شهید دکتر بقایی 2 گفت: با توجه به اینکه درمان بیماران سرطانی گاها" زمان بر بوده و در بیشتر اوقات نیاز به بستری طولانی مدت یک بیمار سرطانی وجود دارد و همچنین با توجه به اینکه داروها و درمان این بیماران با هزینه زیادی همراه است و نیاز به حمایت ویژه ای دارند، بنابراین لازم بود دانشگاه در این زمینه مداخله کرده و بار مشکلات این بیماران را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در جهت کاهش لیست انتظار بیمارانی که به هر دلیلی از درمان مناسب و به موقع محروم بودن، بیماران سرطانی را به بیمارستان شهید دکتر بقایی 2 منتقل کردیم و ان شاء الله درصدد هستیم بیمارستان فعلی شفا را که قدمت طولانی دارد را با حمایت بنیاد برکت به یک مرکز جامع سرطان تبدیل کنیم.

دکتر ایدنی ضمن تشکر از دکتر هاشمی وزیر بهداشت که نگاه ویژه ای به استان خوزستان دارند، بیان داشت: تفاهم نامه احداث بیمارستان 2000 تختخوابی با شرکت ایتالیایی ها متعقد شد و خوشبختانه فرآیند آن در حال انجام بوده و با حمایت های دکتر شریعتی استاندار خوزستان نیز پرونده به شورای اقتصاد جهت تامین اعتبار رفته و بعد از تصویب در این شورا، ان شاء الله اقدامات اجرایی آن آغاز می شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور اذغان داشت: ساختمان بیمارستان 128 تختخوابی دشت آزادگان در پایان بهمن ماه تحویل داده خواهد شد و پس از تجهیز این بیمارستان، ان شاء الله مرکز درمانی با کیفیت و خوبی در اختیار مردم شهید پرور دشت آزادگان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله با بهره برداری از این فضاهای درمانی و رفع کمبودهای تخت های بستری، استان خوزستان به یک قطب درمانی مهم در کشور و حوزه خلیج فارس تبدیل خواهد شد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
comment
0
1
comment خسته شدیم از شعار دادن . چقدر شعار می دهید . با این [...]ضعیفی که منصوب می کنید و مدیران و روسای ضعیفی نیز که [...]شما منصوب می کنند.اوضاع روز بروز خرابتر می شود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
comment
0
1
comment روزنامه نور خوزستان نوشت: اينكه از نمايندگان گرفته تا بقيه در استان براي خودمان نطق كنند و از مشكلات بگويند چه فايده دارد؟ آقايان اینطوری هیچ نتيجه اي گرفته نمی شود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment تمام این بیمارستانها در دولتهای قبل طراحی شده
comment
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment اقای دکتر. خبر دارید بر اساس ارزشیابی های وزارت بهداشت . حوزه معاونت [...] دانشگاه چه وضعیت اسفناکی دارد؟ اطلاع دارید بر اساس ارزشیابی های معاونت توسعه آموزشی وزارت بهداشت , حتی کرمان , زاهدان , مازندران دارای رتبه های خیلی بهتری از معاونت [...] دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارند. خودتان کاملا اطلاع از وضعیت ضعیف این دانشگاه دارید ولی توجه نمی کنید. چرا معاونت [...] که فوق العاده ضعیف است را عزل نمی کنید؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
0
1
comment دو صد گفته چو نیم کردار نیست
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment یک سوال دارم . [...]دانشگاه با اینهمه پست و مقامی که دارد , چطور به کارهایش می رسد؟
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment همه معاونت ها در این چند سال عوض شدند . ولی ضعیف ترین معاونت که [...]است تغییر نکرده است. که باعث تعجب همگان است.
comment
لطفی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment [...]دانشگاه که هر کدام دارای پست های متعددی در دانشگاه علوم پزشکی هستند. بر اساس کدام قانون همزمان دارای آزمایشگاه خصوصی نیز هستند و از موقعیت خود کمال[...]را می برند. مگر نه اینکه هر دو نامبردگان تمام وقت دانشگاه هستند و از نظر شرعی و قانونی نباید دارای کارخصوصی نیز باشند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment چندین سال از انتصاب ایدنی گذشته و در این مدت باید ارزیابی مناسبی از اوضاع دانشگاه و معاونین دانشگاه و روسا و مدیران داشته باشد. بهتر آن است که ایدنی با توجه به شعارهای قانون گرایی و شایسته سالاری ، در تقویت انتصاب مدیران سخت کوش و فعال بکوشد تا برنامه محوری بر فردیت تفوق یابد. حلقه مفقوده سخت کوشی و تلاش ایدنی ، مدیران توانمند است. ایدنی چند سال پس از انتصاب و ارزیابی های حاصله ، باید تعارف را با معاونین و روسا و مدیران ناتوان کنار بگذارد ؛ که اگر نگذارد باید در آن دنیا پاسخگو باشد.
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment با این اوضاعی که خوزستان دارد اگر تخت های بیمارستانی هزار برابر شوند باز هم کم است در آلوده ترین شهر دنیا همه بیمارند به موازات آن به فکر توسعه چند برابری قبرستان ها هم باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار