اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به افتتاح ساختمان محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه، گفت: در این ساختمان 10 شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور مستقر می‌شوند.

دکتر مسعودعلی کرمی، در حاشیه افتتاحیه ساختمان استقرار دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز که چهارشنبه 20 بهمن‌ماه جنب دانشکده بهداشت قدیم در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه در مجموع 6 شرکت دانش‌بنیان وجود دارند که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأیید شده‌اند. همچنین حدود 15 واحد فناور نیز تشکیل شده است که در مرحله رشد مقدماتی خود به سر می‌برند.

وی افزود: شرکت‌ها برای انجام کارهای روزمره خود به محلی برای استقرار نیاز دارند؛ با توجه به سیاست‌های کلان کشور در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، این ساختمان به‌منظور استقرار 10 کشور دانش‌بنیان و واحد فناور در حوزه‌های مختلف مانند سلامت، بهداشت، دارویی، تجهیزات پزشکی و توانبخشی و زیست‌محیطی آماده شده است. کار احداث این ساختمان دی‌ماه 94 آغاز شد و پس از هشت ماه، حدود 2 ماه گذشته آماده شد تا شرکت‌ها از امکانات مختلف موجود استفاده کنند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: ساختمان جدید حدود 150 مترمربع مساحت دارد و 300 میلیون تومان برای ساخت آن هزینه شده است که 250 میلیون صرف ساختمان و 50 میلیون تومان نیز برای تجهیزات صرف شده و تمام این اعتبار از محل درآمدهای اختصاصی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه تأمین شده است.

کرمی با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در ساختمان متعلق به اعضای هیأت‌علمی دانشگاه هستند، افزود: در معاونت توسعه فناوری دانشگاه واحدی به نام مدیریت توسعه فناوری سلامت وجود دارد و این واحد از فناوران و افرادی که ایده‌های مرتبط با توسعه فناوری سلامت دارند، حمایت می‌کند. البته ما به‌دنبال ایجاد برخی حمایت‌های مالی برای شرکت‌ها در قالب اعطای وام‌های کم‌بهره هستیم.

 

منبع: ایسنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار