اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۱۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
چند اپیزود از بحران خوزستان / همگرایی اصولگرایان و اصلاح طلبان در فریاد مظلومیت خوزستان / بحرانی به نام عدم احساس امنیت در استان / عدم قاطعیت در تصمیم گیری و انفعال مدیران متولی / لزوم کاستن از سفرهای شهرستانی و افزایش اختیار به زیرمجموعه / اتاق فکر مدیریتی خوزستان لازمه تحقق برنامه ها و پیشبرد امور
هر اندازه شریعتی پرتلاش است اما انفعالی در مجموعه مدیران استان مشاهده می شود...
 

1 ) 

بحران نهم تا 25 بهمن ؛ فارغ از همه مصیبت ها ، نشان داد که منافع مردم و سلامت شان جناح نمی شناسد. رسانه های سراسری چه اصلاح طلب و چه اصولگرا ، فریاد مظلومیت خوزستان را سر دادند و روزنامه هایی همچون اعتماد ، آرمان ، همشهری و ... در رساندن بحران استان به گوش پایتخت نشینان ، سنگ تمام گذاشتند. در این بین نیز شخصیت های سیاسی از کیانوش راد گرفته تا آیت الله حیدری ، خواستار برخورد جدی با مقصران امر شدند.

2 )

در مواقع ِ بحران ، عیار دستگاه ها و نهادهای متولی مشخص می شود. ستاد مدیریت بحران چه در اطلاع رسانی و چه در ایجاد امنیت روانی ِ پس از بحران ، نتوانست آنگونه که باید ، عمل کند. بی عملی و عدم اطلاع رسانی بموقع ، شایعاتی را دامن زد که حتی از حمله سایبری به نیروگاه ها نیز سخن گفته شد ؛ و این یعنی ورود به یک بحران جدید ؛ بحرانی به نام عدم احساس امنیت. 

3 ) 

رسانه های مجازی در کنار همه مزیت ها در اطلاع رسانی سریع ، به دلیل نداشتن منابع معتبر ، به سرگردانی بیشتر ِ شهروندان دامن زده اند. در یک روز بحرانی ، همزمان یک کانال از تعطیلی مدارس می نویسد و کانال دیگر ، از عدم تعطیلی ! البته این آشفتگی ها در اطلاع رسانی جدا از نقد وارده به رسانه ها ، حاکی از سیستم ناکارآمد اطلاع رسانی بموقع ستاد مدیریت بحران و اکتفا به تصمیم گیری در دقیقه ی 90 است. 

4 )

عدم قاطعیت در تصمیم گیری و انفعال مدیران متولی در مواقع حساس ، از جمله مواردی ست که سبب تشدید بحران در استان شد. در حالی تعطیلی مدارس برخی شهرهای خوزستان در صبح ِ دوشنبه و در زمان ِ رهسپار شدن دانش آموزان به مدارس اطلاع رسانی شد که دانش آموزان بوشهری بر اساس اطلاعیه ستاد مدیریت بحران ، از دو روز قبل از تعطیلی مدارس دوشنبه باخبر بودند. در هر دو استان ، "احتمال" جاری شدن سیلاب پیش بینی شده بود؛ چه اتفاقی می افتد که در بوشهر از دو روز قبل ، مدارس ِ دوشنبه تعطیل اعلام می شود اما در خوزستان صبح دوشنبه و در دقیقه 90 تصمیم به تعطیلی گرفته می شود؟

5 )

بحران اخیر خوزستان حاصل سال ها بی تفاوتی به خوزستان است و نمی توان و نباید انگشت اتهام را به سمت مدیریت ارشد استان نشانه گرفت. البته نمی توان از سهل انگاری ها و بی تفاوتی های برخی از مسئولین حال حاضر نیز گذشت. هر اندازه شریعتی پرتلاش و پرتحرک است اما انفعالی در مجموعه مدیران استان مشاهده می شود ؛ انفعالی که در نبودِ استاندار و سفرش به لهستان ، ستاد مدیریت بحران از یک تصمیم قاطع عاجز می ماند. 

6 ) 

چندین ماه از انتصاب شریعتی گذشته و در این مدت نیز با سفرهای شهرستانی به ارزیابی مناسبی از اوضاع مدیران و وضعیت استان رسیده است. بهتر آن است که شریعتی با کاستن از سفرهای شهرستانی و واگذاری افتتاح برخی پروژه ها به معاونین و فرمانداران و افزایش اختیارات به زیرمجموعه ، در تقویت اتاق فکر مدیریتی استان بکوشد تا برنامه محوری بر فردیت تفوق یابد. حلقه مفقوده سخت کوشی و تلاش شریعتی ، مدیران توانمند و البته همسو است. شریعتی چند ماه پس از انتصاب و ارزیابی های حاصله ، باید تعارف را با مدیران ناتوان کنار بگذارد ؛ که اگر نگذارد بار دیگر شاهد بحرانی دیگر خواهیم بود.
برچسب ها: بحران ، خوزستان ، شوشان
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment ایشون فقط بیش فعالن، وگرنه عملا هیچ کاری رو انجام نمیدن، تظاهر به کار انجام دادن با انجام کار فرق میکنه. مردم خوزستان چوب بی [...]ایشون رو میخورن...
comment
قحطستاتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment جانبدارانه حمایت نکن شوشان
اگه راس میگفتی کامنت قبلی منو میزاشتی
بی کفایتی مدیران نتیجه ای غیر از این نداره ک جنابعالی هم جانبدارانه حمایت کنی معلومه که از طرف همین حضرات بی کفایت داری ساپورت میشی
comment
شمایلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment جناب آقای استاندار محترم مشکلات بسیار که حاصل بی توجهی مسولین امر در رسیدگی به تامین نیازهای اولیه مردم بالاخص درشهرارزشی خرمشهر باعث نارضایتی مردم فهیم این شه شده است به حدی نارضایتی محسوس شده که دانش آموزان دوره اول متوسطه(راهنمایی سابق) تمایل به پیوستن با گروه [...]پیدا کردند واین برای همه ما فاجعه است فاجعه ای که موروئث کم لطفی وبی توجهی مسولین وپاگرفتن سپر جناحی است.ازمسولین شهر سوال فرمایید درهفته چند روز به حل معضلات بدیهی وبحق مردم می پردازند. نکته قابل توجه این است که بیشتر وقتا فریب لحن قشنگ وکلام زیبای مسولین در ارایه گزارش کار می خوریم.والله خیرالناظرین
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment باید به ایشان [...]طلایی داد.بد نیست مدیر کمی اراده داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار