اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
نوجوانی که پس از به دست آوردن تصاویر مستهجن از رابطه خیابانی یک دختر با دوستش، به فکر اخاذی از دختر نوجوان افتاده بود هنگام اخاذی یک میلیونی به شیوه فیلم های سینمایی، در چنگ قانون گرفتار شد.

به گزارش خراسان، حدود5 ماه قبل دختر 17 ساله ای که در یک فروشگاه پوشاک مشغول کار بود با پسر جوان «کباب فروش» آشنا شد. «م» که شاگرد مغازه کباب فروشی بود با لبخند های «دختر فروشنده» شماره تلفن او را گرفت و بدین ترتیب ارتباط تلفنی آن ها در شبکه اجتماعی تلگرام آغاز شد. 

ارسال پیامک ها و تصاویر برای یکدیگر ادامه داشت تا این که «م» از دختر مذکور خواست در مکان خلوتی با یکدیگر قرار ملاقات بگذارند. 

دختر نوجوان نیز که فکر می کرد جوان «کباب فروش» قصد ازدواج با او را دارد به طور پنهانی به منزلی رفت که «م» در آن جا تنها به انتظارش ایستاده بود و... چند روز بعد از این ماجرا بود که پیامکی از یک شماره تلفن ناشناس به گوشی دختر فروشنده ارسال شد. 

در این پیامک عنوان شده بود که اگر مبلغ یک میلیون تومان نپردازید تصاویر مستهجنی که به طور مخفیانه از رابطه شما و «م» تهیه کرده ام را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنم. 

این پسر جوان برای اثبات ادعایش تصاویری را برای عمو و مادربزرگ دختر نوجوان ارسال کرد اما طولی نکشید دختر 17 ساله که از این ماجرا شو که شده بود و نمی دانست جوان ناشناس این تصاویر را چگونه به دست آورده است دست به دامان پلیس شد و با طرح شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پرده از دوستی خیابانی خود با جوان کباب فروش برداشت. او گفت: حدود 5 ماه قبل با شاگرد کباب فروشی که در همسایگی فروشگاه پوشاک بود آشنا شدم و به خانه آن ها رفتم ولی نمی دانستم او از این ارتباط به طور مخفیانه فیلم گرفته است. وی اضافه کرد: در همین حال فرد دیگری با ارسال پیامک و تهدید به انتشار تصاویر قصد اخاذی از مرا دارد.

با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده در شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط قاضی «سید هادی سبحانی» مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. مقام باتجربه قضایی با صدور دستورات ویژه ای از ماموران انتظامی خواست برای شناسایی و ردیابی عامل اخاذی از دختر نوجوان وارد عمل شوند و او را با استفاده از شگرد های پلیسی دستگیر کنند.

 این گونه بود که کارآگاهان به شیوه های فنی متوسل شدند و با جوان ناشناسی، قرار صوری در بولوار میثاق گذاشتند که مبلغ یک میلیون تومان را به وی پرداخت کنند اما جوان ناشناس که نقشه ای را به شیوه فیلم های پلیسی طرح کرده بود در زمان مقرر و در نزدیکی محل قرار مخفی شد. او در حالی که مشخصات حامل پول ها را از طریق تماس تلفنی دریافت می کرد به حامل پول ها گفت که کیسه های حاوی اسکناس را داخل گاری زباله در نزدیک محل قرار بگذارد و خودش از محل دور شود. کارآگاهان پلیس که منطقه را زیر نظر داشتند به خواست او عمل کردند اما به طور پوششی و غیرمحسوس در بزرگراه میثاق باقی ماندند.

حدود نیم ساعت بعد نوجوان 17ساله ای برای برداشتن پول ها به گاری زباله نزدیک شد که بلافاصله در محاصره پلیس قرار گرفت ولی ضمن مقاومت در برابر مأموران، گوشی تلفن خود را نیز مخفی کرد.

مأموران انتظامی با استفاده از تجربیات خود موفق شدند گوشی تلفن را پیدا کرده و مورد بازبینی قرار دهند.

این نوجوان افغانستانی که به دادسرا هدایت شده بود، وقتی مقابل قاضی سبحانی قرار گرفت، گفت: تصاویر مستهجن را یکی از دوستانش که «م» نام دارد برای او ارسال کرده است. بنابراین با صدور دستوری از سوی قاضی شعبه 217 دادسرای مشهد، «م» (جوان کباب فروش) نیز دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت.

این جوان ضمن اعتراف به ارتباط خیابانی خود با دختر نوجوان گفت: روزی که او به منزل ما آمد، من به طور مخفیانه از او فیلم گرفتم ولی وقتی فهمیدم که «الف» (نوجوان افغانی) قصد دارد با آن دختر ازدواج کند، فیلم ها را برای او فرستادم تا بگویم این دختر ارزش ازدواج ندارد، ضمن این که برای ارتباط بیشتر با او و این که تهدید خودم را عملی خواهم کرد، بخشی ازتصاویر را برای بستگانش فرستادم.

تحقیقات بیشتر درباره این پرونده همچنان ادامه دارد. در همین حال، قاضی پرونده ضمن هشدار به خانواده ها که مواظب رفتار ها و رفت و آمد های فرزندان خود باشند، از مجازات سنگین تهیه فیلم های مبتذل و مستهجن خبر داد و با اشاره به موادی از قانون سمعی و بصری، گفت: هر کس فیلم و تصاویر شخصی دیگران را وسیله تهدید قرار بدهد و یا به منظور اخاذی و یا هر عنوان دیگری از آن سوءاستفاده کند، به دو تا پنج سال زندان و 74ضربه شلاق و 10سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می شود.

قاضی سبحانی تصریح کرد: تهیه مخفیانه فیلم از مراسم و مجالس خانوادگی و تکثیر آن ها و یا فیلم برداری از محل های اختصاصی بانوان مانند استخر های شنا و... نیز شامل همین مجازات های قانونی می شود. بنابراین خانواده ها نظارت کافی را در این باره داشته باشند و برخی از افرادی که سودای ارتکاب چنین جرایمی را در سر می پرورانند، بدانند که هیچ گونه اغماضی در این پرونده ها صورت نمی گیرد و افرادی که مرتکب چنین جرایمی شوند، با مجازات های سخت قانونی روبه رو خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار