اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
پس از بارش باران و قطع برق و آب طولانی مدت و تعطیلی های بی نظم، بالاخره مردم اهواز دست به تجمع زدند.

به گزارش قانون، پس از بارش باران و قطع برق و آب طولانی مدت و تعطیلی های بی نظم، بالاخره مردم اهواز دست به تجمع زدند.

تحمل اهوازی ها به سر رسید/ تجمع مقابل استانداری

قدیم‌ها وقتی باران می بارید، مردم ظرف و کاسه های خود را در حیاط می چیدند تا آب زلال باران را جمع کنند و بنوشند. معتقد بودند آب باران برکت دارد و برای سلامتی مفید. حالا اهوازی ها از باران می ترسند چون پس از باران قرار است هزاران نفر بر اثر تنگی نفس راهی بیمارستان ها شوند.

حالا پس از باران، در کنار تنگی نفس، برق و آب هم قطع می شوند تا حال اهوازی ها برگردد به دوران انسان های اولیه. این اتفاقات در شهری رخ می دهند که بخش اعظمی از اقتصاد کشور را تامین می کند.

شنبه گذشته بود که مردم اهواز و چند شهر دیگر خوزستان وقتی از خواب پا شدند با قطعی برق، آب و خطوط تلفن همراه مواجه شدند. هیچ مسیر ارتباطی برای شهروندان وجود نداشت و شهر بهم ریخته بود.

با اینکه برق از ساعت 2 بامداد قطع شده بود اما کمیته بحران ساعت هفت صبح اعلام کرد کلیه ادارات و مدارس باید تعطیل شوند. درست پنج ساعت بعد از قطع برق، بخشنامه کمیته بحران صادر شده بود. یعنی وقتی همه به سرکار و مدرسه رفته بودند. همان روز شنیده شد وزیر نیرو برای پیگیری وضعیت بحران به اهواز سفر کرد. استاندار نیز جلسه ای اضطراری ترتیب داد و از تخصیص بودجه برای رسیدگی به تاسیسات برق خبر داد.

پس از روزهای سخت خوزستان، یکشنبه شب باران خفیفی در خوزستان شروع به باریدن کرد. در همان دقایق اولیه بارندگی، برق بسیاری از مناطق شهر اهواز قطع شد. صدا و سیما مثل همیشه از مردم عقب می ماند و مردم به دنبال کانال های خبری برای دریافت آخرین اخبار از وضعیت اتصال برق و تعطیلی روز آینده بودند.

بخشنامه های بی ثبات 

همان شب، فرمانداران تعدادی از شهرها از جمله اندیمشک، شوش و... اعلام کردند مدارس صبح دوشنبه دایر هستند و شرایط این شهرستان ها در وضعیت کاملا عادی است. استاندار نیز طی پیامی اعلام کرد فرمانداران به تشخیص خودشان می توانند دستور تعطیلی مدارس را اعلام کنند.
هفت ساعت پس از انتشار اطلاعیه فرمانداران، خبرهای قطعی برق در شهر و روستاها یکی پس از دیگری منتشر شد و فرمانداران از صبح دوشنبه مجبور شدند دستور تعطیلی تعدادی از مدارس روستاها را اعلام کنند.

مدارس اندیمشک، دهدز، ایذه، بخش شاوور و فتح المبین از جمله روستاهای حمزه، مجید، شهرک بختیاری، دوسلق، فرحان کبر، ترویح، شریول، مجید ضمدی، عنکوش، رقیوه، حمود و احرار از شهرستان شوش، هندیجان، بهبهان، امیدیه و تعدادی از روستاهای باغملک حوزه دوگچه، تل شور و پوتو به دلیل مشکلات جاده و سختی تردد در نوبت صبح تعطیل اعلام شدند. مدارسی که در اهواز برق ندارند نیز با تشخیص شورای معلمان می توانستند اعلام تعطیلی کنند.

پس از مشخص شدن وضعیت مدارس در شیفت صبح، اینبار مدارس در شیفت بعد از ظهر نیز کلافه شدند و باز هم خبرهایی دقیقه نودی در خصوص تعطیلی مدارس تایم بعد از ظهر در شهرهای مختلف استان منتشر شد.

علت قطعی برق اهواز نیز از سوی فرمانداری، بارندگی و خاک آلود بودن تاسیسات برق اعلام شده که در برخی مناطق نیز برای جلوگیری از حادثه برق را قطع کرده اند.

معاون سیاسی استاندار نیز یکشنبه شب در خصوص قطع برق اخیر اعلام کرد قطعی های برق جمعه شب به دلیل گرد و خاک و رطوبت در خطوط توزیع بود که طولانی شد ولی این اختلالات اکنون در خطوط ِعادی و ترانس هاست که در کوتاه مدت قابل رفع است.

برق سه درصد از مناطق اهواز از بامداد دوشنبه قطع شد و بی برقی تا عصر امروز در برخی مناطق  اهواز ازجمله منطقه زوییه، کوی رسالت، منازل نورد لوله سازی و...ادامه داشت.

بالاخره عصر دوشنبه طی فراخوانی عمومی در شبکه های مجازی تعدادی از انجمن های دوستدار محیط زیست از مردم خواستند تا در مقابل فرمانداری و استانداری تجمع کنند. چند ساعت پس از انتشار فراخوان تعداد زیادی از شهروندان از مسیر خیابان نادری و از روی پل نادری به سمت فرمانداری و استانداری راه پیمایی کردند.

تجمع به قدری بود که مسیرهای منتهی به استانداری و فرمانداری بر اثر ازدحام مسدود شد. وقتی تجمع مردم در مقابل استانداری ادامه پیدا کرد، فرماندار اهواز به میان تجمع کنندگان رفت تا سخنرانی کند اما معترضان اجازه سخن گفتن به او ندادند.

فرماندار اهواز از معترضان خواست تا 20 نفر به عنوان نماینده تجمع کنندگان وارد استانداری شوند و با قایم مقام، استاندار و فرماندار جلسه داشته باشند. معترضان پیشنهاد فرماندار اهواز را با شعار «فرماندار شیرازی نمی خواهیم، نمی خواهیم» رد کردند. فرماندار نیز مجبور شد به داخل استانداری برگردد.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار «قانون» گفت که این ترفندها تکراری است و ما دیگر به این نشست ها و جلسات قانع نمی شویم و زمان مقتدایی استاندار پیشین نیز بارها از این پیشنهادات شنیدیم و هیچ تغییری در وضعیت زندگی ما پیش نیامد.

در نهایت تجمع کنندگان هماهنگ کردند که در روزهای آینده نیز به تجمع خود ادامه دهند.
برچسب ها: تحمل ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار