اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
 رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت دزفول گفت:بازرسان این اداره در هفته جاری با 10 مورد کم فروشی نان در این شهرستان مواجه شدند.

مهراب عبدالهی روز چهارشنبه در کارگروه آرد و نان شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به بازرسی مستمر از واحدهای نانوایی در این شهرستان افزود:این موارد کم فروشی نان مربوط به واحدهای نانوایی بربری پزمی باشد.

وی افزود:برای بالابردن کیفیت کلوچه وکیک در دزفول باید قیمت کیک و کلوچه را از فهرست قیمت گذاری ها خارج کرد تا هر کلوچه پزی بنا به کیفیت بتواند قیمت را تغییر دهد. رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان دزفول به دیگر مشکلات موجود در خصوص نانوایان اشاره کرد و گفت:در سراسر استان خوزستان هزینه حمل هر کیسه آرد هشت هزار ریال است در حالی که در شهرستان دزفول هر کیسه آرد با قیمت 10 هزار ریال حمل می شود که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی افزود:علاوه بر این وزن خمیر هر قرص نان در سراسر استان خوزستان 170 گرم می باشد در حالی که طبق مصوبات فرماندار پیشین وزن خمیر هر قرص نان در دزفول 180 گرم است که برای نانوایان ضرر ده است.

در این نشست مصوب شد از اول اسفندماه وزن خمیر هر قرص نان از 180 گرم به 170 گرم کاهش یابد. وی با بیان اینکه برخی افراد بدون کسب اجازه از اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتحادیه اقدام به تهیه دستگاه پخت نان می کنند گفت:تاکنون پنج واحد پخت نان در دزفول شناسایی شده که بدون اخذ مجوز اقدام به پخت نان می کنند لذا از اتحادیه نانوایان درخواست می شود نسبت به تعطیلی این نانوایی های غیرمجاز اقدام کند. 

عبدالرحمان غلام چربی رئیس اتحادیه نانوایان دزفول نیز گفت:کیفیت نان دزفول در حال حاضر مطلوب است درآمد نانوایان نیز بطور نسبی خوب است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.
وی گفت:با توجه به در پیش بودن عید نوروز یک نوبت ظهر و عصر به کار برخی نانوایان دزفول اضافه خواهد شد.

***با ایجاد رقابت بین نانوایان کیفیت نان را ارتقا دهید

فرماندار دزفول نیز در این نشست با تاکید بر کیفیت نان در شهرستان گفت:باید رقابت را بین نانوایان زیاد کرد تا کیفیت نان افزایش یابد .
حبیب اله آصفی خواستار پخت کلوچه سنتی دزفول با طعم های مختلف شد و در ادامه  افزود:دستگاه های مسئول بیشترین تلاش را برای حل مشکلات بازایان داشته باشند تا شاهد نشاط و شادابی در بازار باشیم و مشکلات اقتصادی نیز کاهش یابند.
فرماندار دزفول به ظرفیت این شهرستان در اشتغالزایی اشاره کرد و گفت:دزفول ظرفیت هایی بزرگی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری دارد بطوری که شیلات نوپای دزفول ظرفیت ایجاد چندین هزار شغل را دارد .

وی گفت:باید از بازاریان حمایت شود لذا مسئولان ادارات نهایت تلاش خود را برای برداشتن موانع تولید برای بازاریان داشته باشند چرا که اگر مشکلات اقتصادی حل شود بازار عمده فروشی دزفول می تواند کل بازار استان را جوابگو باشد.

***آغاز بسیج نوروزی بهداشت در دزفول از اول اسفندماه 

رضا پورآئین رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز در این نشست گفت:بازرسان بهداشت بصورت مستمر و سه بار در طول سال اقدام به اندازه گیری جوش شیرین و نمک نان در دزفول می کنند که با آغاز بسیج نوروزی که از اول اسفندماه آغاز می شود این بازرسی ها تشدید می شوند .

محمدحسین خجسته کیا بخشدار شهیون دزفول نیز گفت:با توجه به اینکه تنوع نان در بخش شهیون دزفول اندک است تقاضا می شود آرد بیشتری به اهالی این بخش تعلق گیرد و در سهمیه آرد این بخش بازنگری شود.

پیگیری تفاهم نامه آموزش اتحادیه نانوایان و فنی و حرفه ای برای اخذ گواهینامه ،تامین آرد نانوایی گاومیش آباد شرقی از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب ها: کم فروشی ، نان ، دزفول
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار