اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱
توضیحات شریعتی ، سکوت مقتدایی ، انتقاد حجازی
برنامه برآیند جمعه شب سیمای خوزستان با حضور استاندار دولت یازدهم حاشیه های مختلفی را در پی داشت و دو استاندار دیگر نیز به نوعی درگیر ماجرا کرد...


شوشان: برنامه برآیند جمعه شب سیمای خوزستان با حضور استاندار دولت یازدهم حاشیه های مختلفی را در پی داشت و دو استاندار دیگر نیز به نوعی درگیر ماجرا کرد ؛ یکی مقتدایی و دیگری استاندار هشت ساله دولت احمدی نژاد. 

به گزارش شوشان ، مقتدایی استاندار سابق که رسما برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده ، جمعه شب کانال تلگرامی خود را که از استقبال خوبی نیز برخوردار بود با انتشار یک پیام غیرفعال کرد.

مقتدایی دلایل غیرفعال کردن کانال خود را اینگونه ذکر کرده است: با توجه به سوابق قبلی و اجرایی بنده و علی رغم یادآوری های مکرر در خصوص عدم پرسش و جهت گیری های غیر اجتماعی متأسفانه حجم وسیعی از موضوعات و سوالاتی که عزیزان مطرح می کنند غالب بر اهداف ایجاد کننده ی کانال می باشد.  در راستای حفظ حرمت پرسش کنندگان و افرادی که نام آنها خواسته یا ناخواسته در پیام های ارسالی ذکر می شود با عرض پوزش کانال تا اطلاع ثانوی غیر فعال خواهد بود. 

به گزارش شوشان ، از طرف دیگر ، شریعتی استاندار با حضور در سیمای خوزستان ، به تشریح علل و عوامل بحران اخیر خوزستان پرداخت و در اثنای برنامه نیز گریزی به عملکرد دولت گذشته زد و با اشاره به خشک کردن تالاب هورالعظیم برای استخراج نفت در دولت احمدی نژاد گفت که ما می گوییم هم هورالعظیم باشد هم استخراج نفت انجام شود.  در حالیکه در گذشته تالاب را به خاطر استخراج نفت خشک کردند.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت در حل بحران اخیر خوزستان ، گفت : رئیس جمهور شخصا تحولات را دنبال می کردند و وزرا به دستور مستقیم رئیس جمهور به خوزستان آمدند و شخص رئیس جمهور دستور داد از اعتبارات ملی برای حل مشکلات تخصیص داده شود و دفتر ریاست جمهوری شرایط را مکرر دنبال میکردند و اقداماتی که قرار هست انجام شود همه با نظر رئیس جمهور انجام خواهد شد. رئیس جمهور به خاطر مسئولیت خود در دوران دفاع مقدس در استان دارای عرق و علاقه خاص به خوزستان است و شهادت میدم تمام توانش را برای حل مشکلات به خرج داد.

وی افزود: در سال نود و سه نهصد و هشتاد میلیون متر مکعب به عنوان حقابه تالاب هور العظیم آبگیری شد و سال نود و چهار یک میلیارد و هشتصد میلیون مترمکعب و امسال پانصد میلیون متر مکعب به عنوان حقابه آبگیری شد به نحوی که اکنون 65 درصد تالاب هور العظیم احیا شده است و این امر نشان می دهد دولت در جهت کاهش کانون های ریزگرد اقدام کرده است.

عذرخواهی شریعتی از مردم خوزستان ، تاکید بر برخورد با مدیران کم کار و بحق دانستن مطالبه گری و اعتراض مردم از نکات بارز مصاحبه شریعتی در برنامه سیمای خوزستان بود که در سخنان مدیران دولت گذشته چنین ادبیاتی وجود نداشت.

آن بخش از اظهارات شریعتی استاندار دولت یازدهم که در مورد اهمال دولت گذشته و خشک کردن تالاب هورالعظیم بود ، سبب واکنش شدید و عجیب حجازی استاندار دولت نهم و دهم شد که هشت سال بر صندلی استانداری دولت احمدی نژاد تکیه داد و اکنون نیز مدیر ارشد بنیاد برکت در خوزستان است. 

حجازی در توضیحاتی که در شبکه های مجازی منتشر کرده نوشته است : گزارشات بدون استناد به مستندات برای کوتاه مدت ممکن است در انحراف افکار عمومی موثر باشد اما با روشن شدن موضوع دیگر قابل کتمان نخواهد بود. تا سال ۱۳۹۰ برابر آمار موجود بیش از ۹۰ درصد ریزگردها با منشاء خارج از کشور بود و در همان زمان دو مخزن تالاب هورالعظیم از چزابه تا شط علی با آب شیرین رودخانه کرخه و یک مخزن با آب زهکش سازمان آب و برق و شرکت نیشکر  آب قابل توجهی داشتند. با بارندگی ها در زمستان سالهای فوق علی رقم خشکسالی هیچگاه منشاء ریزگردها تالاب نبود. در حال حاضر هم مابقی تالاب نیز از اردیبهشت ماه سال ۹۵ آبگیری شده است. پس سوال اینجاست که چرا در چند نوبت ریزگرد دارشتیم و کماکان داریم. اگر مربوط به تالاب بود چرا الویت دادن به بیابان زدایی در روزهای اخیر توسط وزیر محترم جهاد که بعد از سه سال تعطیلی پروژه دوباره آغاز شد از شرق استان و محدوده امیدیه و هندیجان شروع شد در حالیکه تالاب ها در غرب اهواز هستند. انتقال اب از سرشاخه رودخانه زهره و خیر اباد در سالهای اخیر و عدم تخصیص اب کشاورزی در منطقه عمومی هندیجان علت ریزگردهای درون استانی است و لذا عوام فریبی مردم بدور از شان مسولین است.

در سال ۸۹ بیشترین تعداد دفعات ریزگرد با منشاء خارجی با ۹۰ نوبت و متوسط ماندگاری دو روز یعنی ۱۸۰ روز داشتیم که در طول تاریخ معاصر خوزستان بی سابقه بود. علی رغم آن همه روز ریزگرد هیچگاه شبکه برق و بالتبع آب و تلفن قطع نشد و مردم در رنج  نبودند. ناکارامدی سازمان ها و عدم تخصیص اعتبار در سالهای اخیر علی رغم افزایش صادرات نفت و بازگشت منابع به کشور و افزایش درامدهای مالیاتی و عدم توجه به ضرورت نگهداشت شبکه های برق و عدم نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و الویت دادن به مباحث سیاسی موجب وضع اسف بار استان شد. نه تنها فرار سرمایه ها را بدنبال داشت بلکه موجب توقف سرمایه گذاری ها خواهد شد.
برچسب ها: بحران ، خوزستان ، شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار