اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
اگر وزارت نفت چهار میلیون و نهصد هزار خوزستانی را معادل "بابک جان" نمی داند به فکر درآمد کشور و "بابک های" بعدی باشد و برای تدوام تولید نفت و سایر محصولات استراتژیک خوزستان، این سه میلیارد دلار را حتما برای کنترل کانون های داخلی گرد و غبار هزینه کند

شوشان - بابک مختاری

 معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی هزینه کنترل کامل کانون های گرد و غبار داخلی را در برنامه کوتاه مدت و بلند مدت حدود یازده هزار میلیارد تومان اعلام کرد برای این که بدانید مقدار این پول چقدر است و آیا قابل تامین است یا نه؛ یک مثال می زنم: وزارت نفت برای تسهیل فروش نفت در دوران تحریم، معادل حدود سه میلیارد دلار نفت خام در اختیار بابک زنجانی قرار داد. اگر این عدد را در قیمت(امروز) دلارضرب کنیم رقمی معادل حدود یازده هزار میلیارد تومان می شود

 امیدوارم وزارت نفت دولت تدبیر و امید با تاسی از اقدام "مهرورزانه" دولت قبل در حق "بابک خان"، ما چهارمیلیون و نهصد هزار خوزستانی را، معادل "آقا بابک" به حساب آورده؛ تا "امید که بذر هویت ماست" در این شوره زار دولت ساخته (همه دولت های بعد از جنگ) نخشکد. البته اگر وزارت نفت چهار میلیون و نهصد هزار خوزستانی را معادل "بابک جان" نمی داند به فکر درآمد کشور و "بابک های" بعدی باشد و برای تدوام تولید نفت و سایر محصولات استراتژیک خوزستان، این سه میلیارد دلار را حتما برای کنترل کانون های داخلی گرد و غبار هزینه کند.

و اما خواهش: ما خوزستانی ها گله مندیم و حق داریم گله مند باشیم اما بردن این گله مندی پیش بیگانه خطاست، تقلیل خواسته های مردم نجیب خوزستان به خواسته های جناحی-قومی و تعویض این مدیر و آن مدیر خطاست. بهتر است ابتدا مطالبه های کلان را پیش ببریم و به سرانجام برسانیم و بعد وارد مسایل جزیی تر شویم. تامین بودجه و اجرای جهادی طرح بیابان زدایی به عنوان اولویت اول مان باشد؛ کاری که از سال 87 قرار بوده انجام شود ولی هنوز انجام نشده است. اولویت دوم هم  توقف هرگونه انتقال آب تا مشخص شدن میزان نیاز به آب آشامیدنی هر منطقه و جلوگیری از هرگونه انتقال آب غیرآشامیدنی برای همیشه باشد.

 اگر این خواسته ها برآورده نشوند دیگر خوزستانی نخواهند ماند که ما برای تعیین مدیریت ارشد و مدیران میانی آن به فکر جناح و قوم مان باشیم. به نظر این حقیر تضعیف مدیریت ارشد استان در این برهه از یکسو ریختن آب به آسیاب مافیای سدسازان است و از سوی دیگر توان مدیریتی استان را به جای اینکه صرف چانه زنی با دولت و برنامه ریزی اصولی شود در راستای کنترل آثار و عواقب تجمعات خیابانی صرف خواهد کرد.

در عصر پرشتاب و تمام شفاف دنیای مجازی، صدای مظلومیت ما به هر جا که می بایست برسد، رسیده است اکنون شایسته آن است که منطقی و مستدل حقوق طبیعی مان و البته طبیعی ترین حق مان -که حق حیات عزتمند است- را از مسیرهای قانونی تری مطالبه کنیم.

ما خوزستانی ها گله مندیم و حق داریم گله مند باشیم اما از یاد نبرده ایم که جای جای خوزستان مظلوم، متبرک به خون جوانان ایران زمین است. به حرمت این خون ها نمی گذاریم مافیای سدسازان، ریزمغزهای داخلی و دشمنان خارجی خوزستان را به خاکستان تبدیل کنند.

دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار