اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان آبادان گفت:871 کارآموز برای شرکت در کارگاه های فنی حرفه ای فاز توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان نامنویسی کردند.

ارژنگ کوه سرخ یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت:برای 112 کارآموز در رشته های جوش آرگون، جوش برق، ایمنی و بهداشت، نقاشی ساختمان کلاس های مقدماتی تشکل شده است و به مرور زمان برای سایر افراد نیز کارگاه های فنی و حرفه ای تشکیل می شود.

وی بیان داشت:به دلیل محدویت ها، برگزاری کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای مورد نیاز فاز توسعه پالایشگاه آبادان به صورت مرحله ای و با تعداد محدود برگزار می شود.

کوه سرخ حمایت مالی و تامین مواد مصرفی و حق التدریس مربیان برای برگزاری کارگراه های آموزشی فنی و حرفه ای از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و پالایشگاه آبادان را خواستار شد و اظهار داشت:با تعدادی از مسئولان شهرستان در خصوص راه اندازی کارگاه های آموزشی هماهنگی شده است.

وی از فعالیت 13 کارگاه آموزشی با توانایی آموزش 136 حرفه ای فنی و حرفه در آبادان خبر داد و بیان داشت:یکی از بزرگترین مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان که رشته های فنی همانند تعمیر موتورهای دریایی بنزینی و دیزلی، لوزام خانگی و لوزام سردکننده و گرم کننده، برق صنعتی، تراشکاری را دارد، در این شهرستان فعالیت دارد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان آبادان گفت:با توجه به وجود صنایع مهمی از قبیل پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع کشتی سازی در منطقه، تنها مرکز تخصصی آموزش جوش استان خوزستان با قابلیت آموزش 37 رشته از جمله جوشکاری برق، جوشکاری گاز اکسی استیل، جوشکاری co2، جوشکاری آرگون، بازرسی vt، بازرسی pt، بازرسی mt در آبادان فعالیت می کند.

عملیات اجرایی احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان با عنوان 'طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان' هیجدهم بهمن ماه سالجاری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد.

بر اساس اطلاعات ارئه شده، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح سه میلیارد دلار عنوان شده که تاکنون 1.3 میلیارد دلار آن تامین شده و 1.7 میلیارد نیز به زودی تامین می شود.

فاز دوم پالایشگاه آبادان با طرحی شفاف و با مدت زمان اجرایی مشخص وارد مرحله اجرایی شد.

با اجرای این طرح حدود هشت تا 12 هزار نیروی کار در طول مدت حدود 6 ساله اجرای طرح و به تناسب اجرای فازها و مراحل مختلف کار اعم از مرحله طرح مطالعاتی، تجهیز کارگاه و ورود ادوات مورد نیاز و اجرای عملیات جذب می شوند.

مدت زمان انجام مطالعات تا شروع به کار عملیات این طرح 6 ماه عنوان شده است.

*** آموزش مهارتی 243 زندانی در زندان آبادان***

کوه سرخ در بخش دیگری از سخنانش همچنین از برگزاری کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای برای 243 زندانی در زندان آبادان با رویکرد توانمند سازی و ارتقاء سطح مهارتی آنها برای جذب در بازار کار از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و اظهار داشت:202 نفر از آنها در پنج رشته آریشگری مردانه، آشپزی سنتی، نقاشی ساختمان، تعمیر لامپ های کم مصرف و نجاری موفق به طی کلاس های مهارتی شدند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای آبادان گفت:با هماهنگی بهزیستی آبادان، کلاس های آموزشی برای 17زن بی سرپرست و بدسرپرست در رشته های صنایع دستی و اشتغال خانگی برگزار شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار