شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰

سومین کنگره ادبی ملک ملکوت ، نکوداشت دوکوهه پنج شنبه شب در تالار خورشید اندیمشک برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه اندیمشک گفت:هشت سال دفاع مقدس حادثه ای بزرگ و سرنوشت ساز بود که در بستر مجموعه ای از عوامل و زمینه های مختلف شکل گرفت.

حجت الاسلام نعمت اله خدامی افزود:پرداختن به جنبه های مختلف ادبیات دفاع مقدس به طور خاص و ادبیات پایداری و مقاومت به شکل عام در کشف پیام های درخشان این نوع ادبی ویژه بسیار موثر است.

وی افزود: تاکنون عزیزان بسیاری در راستای اشاعه ارزش های دوران دفاع مقدس و حتی دوران مبارزاتی انقلاب اسلامی در بخش ادبیات گام برداشته اند.

امام جمعه اندیمشک اظهار داشت:زبان شعر و داستان راهی برای ترویج فرهنگ پایداری و ارزش ها است که در این زمینه باید به تلاش گران این عرصه نگاهی ویژه داشت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک نیز گفت:پایداری و استقامت نیاکان ما و مردم این مرز و بوم در قالب نوشتارهای به جا مانده از نویسندگان و شاعران ترویج داده می شود.

حجت الاسلام سید ولی الله مهدوی افزود:منطقه اندیمشک و دوکوهه از یادمان های با ارزش دوران دفاع مقدس هستند که خیلی از شهدای والامقام در این منطقه به تعالی رسیدند.

وی تصریح کرد: دو کوهه ملک ملکوت است و نویسندگان وشاعران زیادی با قلم زنی در حوزه ادبیات پایداری و ذکر آن چه بر رزمندگان و شهدای دوکوهه گذشته به ملکوت و کمال دست پیدا کرده اند.

حجت الاسلام مهدوی اظهار داشت:این سومین کنگره ادبی ملک ملکوت است و در سالهای آتی باز هم همچون گذشته شاهد رقابتی بودن این کنگره بزرگ ادبی خواهیم بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک هدف از برگزاری این کنگره را ترویج ارزش های والای دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

در این همایش تعدادی از شاعران اشعار خود را در زمینه ادبیات پایداری قرائت کردند.

نشست و بحث در خصوص ادبیات پایداری با حضور مرتضی سرهنگی،حبیب احمد زاده و اکبر بهداروند از اساتید حوزه ادبیات پایداری و نویسنده و شاعران برتر کشور از برنامه های محوری این کنگره بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار