شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان گفت: باید برای انتقال فرهنگ شفاهی دفاع مقدس به آیندگان کوششهای بیشتری شود.

عبدالمجید عقیلی در حاشیه سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس خوزستان ویژه عملیات ثامن الائمه(ع) در شهرستان آبادان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهمترین دغدغه فکری و رسالت کاری ما به رشته تحریر درآوردن فرهنگ شفاهی دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسلهای آینده است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه این فرهنگ غنی از راه های مختلف از جمله حضور جوانان و نوجوانان در قالب کاروانهای راهیان نور و در مناطق عملیاتی جنوب در حال انجام است، باید با برگزاری هرچه بیشتر جشنواره های خاطره نویسی در این راه تلاش شود.

عقیلی افزود: عواملی که بر امور شفاهی استوار بوده ممکن است با گذشت زمان مشمول فرمول فراموشی قرار گرفته و برای کنکاش آیندگان در امور مربوط به دفاع مقدس راهی باقی نمی ماند.

وی با اشاره به ویژگی های مهم و اساسی جشنواره هایی از این دسته برای انتقال فرهنگ شفاهی و حفظ آن گفت: یکی از ویژگی های این جشنواره ها ایجاد تحرک و شور بیشتر در بین نسلهای گذشته برای انتقال این فرهنگ برای آیندگان است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان در همین خصوص ادامه داد: افراد و گروه های فعال در دوران جنگ با پایداری و قلم شیوا این آثار را به صورت مدون به رشته تحریر درآورده و راه را برای کنکاش آیندگان هموار می کنند.

وی همچنین در خصوص چرایی انتخاب شهرستان آبادان برای برگزاری سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس اظهار کرد: به منظور تمرکززدایی و خروج برنامه ها از مرکز استان به شهرستانها این مهم اتخاذ شده است.

عقیلی ادامه داد: به لحاظ کمی و کیفی شاهد برگزاری جشنواره ای با استانداردهای مورد نظر در شهرستان آبادان بوده و امیدورایم راه شهدای انقلاب و ایران اسلامی با صلابت بیشتری ادامه داشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار